Nazlı Topçuoğlu / Medya ve İletişim Sistemleri 2004 / Sanofi-Aventis Grubu Kurumsal İletişim Müdürü
Nokta Dergisi’nde, Referans Gazetesi’nde gazetecilik yaptı. Masanın karşısından gelen teklife hayır demedi ve Sanofi-Aventis’e geçti. Bugün markanın kurumsal iletişimini yönetiyor.
İlkokul yıllarında gazeteci olma hayali kuran Nazlı, üniversite sınavı zamanı geldiğinde de bu idealinden vazgeçmez. Ancak gazeteci olmak için gazetecilik okumanın yeterli olmayacağını ve ileride kariyerine yön verecek daha kapsamlı bir dalda lisans yapması gerektiğini düşünür. Üniversitede okuduğu medya ve iletişim sistemleri bölümünün, tüm bu düşüncelerine cevap veren en ideal bölüm olduğunu düşünen Nazlı, kariyerine yön vermek için yapması gerektiğini düşündüğü yüksek lisansı ise Galatasaray Üniversitesi’nde Medya ve İletişim Çalışmaları alanında yapar.
“Tüm meslek hayatım boyunca farklı sektörlerde olsa da iletişim okumuş olmanın faydalarını her adımımda gördüm” diyen Nazlı, üniversitedeyken kuram okumanın ne faydası olacağını tam olarak anlayamaz ama iş hayatına girdiğinde tüm bu kuramları bilmenin geçmişe hakim olmak kadar geleceğe dair fikir yürütmeyi de sağladığını fark eder. Bu farkındalığın farkını, “Bugün iletişimin ve medyanın dönüşümü hakkında fikir yürütebiliyorsam bu aldığım eğitim sayesindedir” diye açıklıyor.
Üniversite son sınıfta Nokta dergisinde stajer olarak çalışmaya başlayan Nazlı, mezun olmadan önce yaşadığı böyle bir deneyimin kariyeriyle ilgili kararlar vermesine yardımcı olduğunu belirtiyor. Bu staj sayesinde mümkün olduğunca deneyim kazanarak, mezun olduktan sonra iş bulma stresine girmeyen Nazlı, kafasındaki gelecekte ne yapmak istediği konusundaki soru işaretlerini giderdiğini söylüyor.
Gazetecilikten, kurumsal iletişime
Üniversiteden mezun olmadan önce stajer olarak işe başladığı Nokta dergisinde, mezun olduktan sonra da çalışmayı sürdüren Nazlı, burada sırasıyla muhabirlik ve editörlük görevlerini üstlenir. Daha sonra 2005 yılında gazetecilik kariyerine şimdi Radikal gazetesi ile birleşen Referans gazetesine geçerek devam eder. Ekonomi muhabirliği yaptığı sürede sağlık ve yaşam haberleriyle ilgilenir. Burada çalıştığı üçüncü yılın sonunda kariyerine masanın diğer tarafına geçerek devam etme kararı alır. İki yıl önce şu an çalıştığı Sanofi-Aventis şirketinden aldığı teklifle kurumsal iletişime ‘merhaba’ der.
Bugün dünyanın ve Türkiye’nin en büyük sağlık şirketlerinden biri olan Sanofi-Aventis Grubu’nda kurumsal iletişim müdürü olarak çalışan Nazlı, ilaç sektörünün en büyük oyuncularından Sanofi Pasteur, Zentiva ve Sanofi-Aventis’ten oluşan grubun tüm dış paydaş ilişkileri ve itibar yönetiminden sorumlu. Bu sorumluluk kapsamında stratejik iletişim planları yaparak kurumsal iletişim süreçlerini yöneten Nazlı, gazetecilik yaptığı sürede edindiği medya deneyimi ve sosyal ilişkiler sayesinde, dış paydaşların ihtiyaçlarına cevap verebilecek projeler üretip hayata geçiriyor.
A-hekim.tv projesi ödül getirdi
Şu an Sanofi-Aventis’in itibar yönetimi ve özellikle bilinirliğini artırmak üzere projeler üzerinde çalışan Nazlı, pazarlama ve medikal ekipleriyle beraber sağlık reformlarının en önemli adımlarından aile hekimliği sistemine destek olmak adına, online bir eğitim programı olan a-hekim.tv’yi hayata geçirdiklerini açıklıyor. Aile hekimlerinin eğitimine odaklanan bu proje ile şirket olarak pek çok ödül de kazandıklarını söyleyen Nazlı, bunun yanında şirketin en büyük değerlerinden ar-ge alanında da çalışmalar yürütüyor. Aynı zamanda Sanofi-Aventis’in yaklaşık yedi yıldır sürdürdüğü AkademiKA adlı iyi klinik uygulamaları eğitim programının iletişiminden sorumlu. Özellikle 2010 yılı boyunca AkademiKA’nın Türk bilim dünyasına olan katkısını, tüm iletişim çalışmalarının bir parçası haline getirerek marka değerini artırdıklarını belirten Nazlı, “Ayrıca uluslararası Stevie ödüllerinden aldığımız birincilikler bu başarımızı tescillemiş oldu” diyor.
İlerde de kariyerine kurumsal iletişim alanında devam etmek isteyen Nazlı, iş dışında kalan zamanını daha çok arkadaşlarıyla geçirmeyi tercih ediyor. En büyük zevki seyahat etmek olan Nazlı, fırsat buldukça görmediği yerlere gitmeye çalışıyor.