Süleyman Ereke / Reklamcılık 2008 / Bibardakmeyve.com Kurucusu
Süleyman’ın 15 ay önce bir girişimcilik örneği göstererek kurduğu bibardakmeyve.com’un taklitçileri bile oldu. İstanbul’da bayiliklerle büyüyen bibardakmeyve.com, siparişleri 30 dakikada adrese teslim ediyor.
Askerden döndükten sonra iş aramaya başlayan Süleyman, uzun zaman aklında olan iş fikrini hayata geçirmeye karar verir. “Benim için risk alınabilecek en doğru zamandı” diyen Süleyman, önce farklı kesimlerden insanlarla bu fikrini konuşur. İnsanların fikrine nasıl baktığını, nasıl eleştiriler getirdiklerini görüp, ‘kaybetmekten ne çıkar’ diyen Süleyman 15 ay önce bir girişimcilik örneği göstererek bibardakmeyve.com’u kurar. Üniversite ikinci sınıftan itibaren; Propaganda, Grey, Art Grup, Alice BBDO, Manajans JWT reklam ajanslarında staj yapan Süleyman, bu stajlar sayesinde sektöre daha hazırlıklı girer. Okuldan mezun olmadan iki hafta önce profesyonel iş hayatına atılan Süleyman, staj yaptığı Alice BBDO reklam ajansında interaktif bölümde proje yöneticisi olarak çalışmaya başlar. “Burada Türkiye’nin ilk blogger projesini hayata geçirdik ve 2009 yılı Kalıp Dışı Kategorisinde reklam etkinliği yarışması olan Effie’yi kazandık” diyen Süleyman, bir buçuk yıl sonra askere gider ve döndüğünde Bibardakmeyve.com’u kurar.
Kurucusu ve Genel Müdürü olduğu Bibardakmeyve.com’un aslında kendi ihtiyacından oraya çıktığını söyleyen Süleyman, Maslak’taki ofisinde çalışırken meyve yemek ister ancak çevrede taze meyve satın alabileceği herhangi bir yer yoktur. O da her sabah evden çıkmadan yanına meyve alıp ofise gider. Fakat bu işin çok zahmetli olduğunu belirten Süleyman, “Sabah çıkarken yanına meyve al. İş yerine gittiğinde buzdolabına koy, canın istediğinde yıka ve ye. Bazı meyvelerin soyulması gerekir o yüzden ofiste istediğiniz her meyveyi yiyemezsiniz. Muz ve elma ofiste yenebilecek en kolay meyveler. Ananas, portakal, çilek yemek isterseniz biraz uğraşmanız gerekir. Ben de bu gerçekten yola çıkarak bibardakmeyve.com’u hayata geçirdim” diyor.
İki aylık yoğun bir çalışmanın ardından 10 Mayıs 2010’da bibardakmeyve.com’dan ilk siparişi alan bibardakmeyve.com; ofis çalışanları için meyve salatası odaklı ‘sağlıklı atıştırmalıklar’ sunan online bir platform. Siteye girip üye olanlar, daha önceden restoran şefleri tarafından hazırlanan hazır bardaklardan ya da kendi tercihlerine göre yeni bardaklar oluşturup sipariş verebiliyor. Verilen siparişler 30 dakika içinde adrese teslim ediliyor.
Taklitçileri artmaya başladı
Bibardakmeyve.com açıldığında Türkiye’de bu işi yapan başka firma aldığını söyleyen Süleyman, şu an bir kaç firmanın yaptıkları işi kopyalayıp aynı hizmeti vermeye başladığını belirtiyor. Ancak kendilerinin çalışma modelinin biraz farklı olduğunu dile getiren Süleyman, bununla ilgili şunları söylüyor: “Cadde üzerinde, garsonların bulunduğu, tabelası olan bir mağazamız yok. Bizim mağazamız internette bibardakmeyve.com adresinde. Ara öğünlerde ofis çalışanlarını hedeflediğimiz için paket servis modeliyle çalışıyoruz. Çünkü ara öğünlerde ofis çalışanlarının ofislerinden dışarı çıkmaya vakitleri yok. Biz ofislerine gidiyoruz.”
Bugün toplam sekiz çalışanı olan Bibardakmeyve.com’un bu ay ortasında Levent civarında ikinci şubesini açacağını açıklayan Süleyman, daha sonra şube sayısını artıracaklarını belirtiyor. Şu aralar bibardakmeyve.com’u genişletmek için çeşitli çalışmalar yapan Süleyman, “Kulağım yeni fikirlere delik, aklıma yeni yeni projeler gelmiyor değil ama şu an maymun iştahlı olmak zarar verebilir. Sadece defterime not alıp geçiyorum. bibardakmeyve.com kayda değer bir büyüklüğe ulaştığında defteri açıp yeni projeler üzerinde çalışmaya başlayabilirim” diyor.
İstanbul’da bayilikler veriyor
İlerde kahveciler gibi birçok noktada meyveli yiyecek ve içecekler satacaklarına inanan Süleyman, ancak yakın gelecekte iş merkezlerinin olduğu her noktaya paket servisi çıkarabilmeyi planlıyor. Bu nedenle İstanbul’da yedi noktaya bayilik verdiklerini belirten Süleyman, Etiler-Levent bölgesi bayiliğini verdiklerini, diğer bölgeler için görüşmelerin sürdüğünü söylüyor. Öncelikle bibardakmeyve.com’u sağlam temeller üzerine oturmaya çalışan Süleyman, hala emekleyen bir proje olan bibardakmeyve.com’un kabul gören bir marka olmasına biraz daha zaman olduğunu düşünüyor. İlerde kayda değer bir büyüklüğe ulaştırdıktan sonra firmayı profesyonel kişilere emanet edip yeni fikirler peşinden gidebileceğini söyleyen Süleyman, ayrıca yüksek lisans yapmak, fotoğrafçılık alanında kendini geliştirmek istiyor. Fotoğraf çekmekten hoşlanan Süleyman, yakın zamanda rüzgar sörfü dersleri almaya başladığını dile getiriyor.