Markaların, e-pazarlamasını güçlendiriyor

Alp Mengüç / Görsel İletişim Tasarımı-2008 / Euromessage -Kurumsal Hesaplar Tasarım Direktörlüğü

E-marketing ve teknoloji şirketi Euromessega’da Turkcell, Denizbank, Pegasus, Shop&Miles gibi markalar için detaylı çalışmalar hazırlayan Alp, bu markalara görsel ve altyapısal destek veriyor.

Çizim yeteneği olan Alp, ilk ve ortaokul yıllarında fanzin formatlı, fotokopi ile çoğaltılan dergiler hazırlar. Bilgisayarın olmadığı bir dönemde kendini kapak, logo, sayfa düzeni gibi kavramlar ile uğraşırken bulur. Liseden sonrası için güzel sanatlar fakültelerine giriş sınavları için harıl harıl desen çalıştığı bir dönemde, bir dostunun, güzel sanatlar fakültelerinin bölümlerine nazaran BİLGİ’nin daha kapsamlı-teknoloji ile daha haşır neşir bir bölümü olduğunu söylemesi üzerine VCD bölümü yetenek sınavlarına hazırlanır ve kazanır.

Liseyi bitirdikten sonra Avusturya Liseliler Vakfı’nda çalışmaya başlayarak iş hayatına atılan Alp, üniversite eğitimi boyunca da çalışmaya devam eder. Üniversitede dDf’de (Dream Design Factory) çalışmaya başlayan Alp, buranın sonuca yönelik ve yüksek tempo ile çalışma konusunda kendisine çok şey kattığını söylüyor. Alp’e göre üniversite eğitimi sırasında çalışmak insanlara çok şey kattığı gibi ‘üniversite öğrencisi olmak tecrübesi’nin de bir kısmını kaçırmalarına neden olur. İki farklı dünyayı dengeli yaşamak hayli zor, bu yüzden eğer okurken çalışmak tercih edilecekse bu dengeyi iyi kurgulamak gerekli, aksi durumda ne okuduğunuzdan ne çalıştığınızdan birşey anlamama riski yüksek.

İstanbul’u 2010’a hazırladı

Dream Design Factory’de art direktör olarak üç sene kadar çalışan Alp, burada Türkiye’nin yurt dışı tanıtımı için Turizm Bakanlığı’nın açtığı konkurlarda, Design Week, Fashion Week gibi konularında öncü organizasyonlarda görev alır. İstanbul 2010 Kültür Başkenti adayı iken, görsel hazırlık safhasında basılı malzemeler onun işleridir. Bu sürede Avusturya Liseliler Vakfı’nın önemli isimler ile gerçekleştirdiği birçok uluslararası etkinliğin görsellerini de hazırlama fırsatı olur. Bu dönem bir süre serbest çalıştıktan sonra bir e-marketing ve teknoloji şirketi Euromessage’da işe başlayan Alp, üç yıldır çalıştığı Euromessage’da, kurumsal müşterilerin, kimliklerini e-pazarlama kanalında doğru ve etkin kullanmaları, iletişimlerini, diğer medyalar ile eşgüdümde ve bütünlük içersinde sağlamaları, doğru zamanda-doğru kişiler ile iletişim kurmalarını sağlıyor ve “daha ne yapabiliriz?” sorularının cevaplarını veriyor.

“Tüm görüntüleme platformları ve mobil cihazlardan mesajın doğru görüntülenen, e-posta servis sağlayıcıları tarafından spam olarak algılanmayacak, kullanıcı dostu, kurumların iletişim stratejilerine paralel e-postalar hazırlamak şirketimizin uzmanlığı. Bu anlamdaki bilgi birikimi ile müşterisine yön vererek, çoğu şirketin kurumsal kimliklerini oluştururken yer vermediği e-pazarlama kanalında doğru temsil edilmesini sağlıyoruz” diyen Alp, bugüne kadar en çok kurumsal kimlik oluşturma, tipografi ve etkinlikler konusuyla ilgilenir. Bu alanların görsel iletişimin de temelini oluşturduğunu düşünüyor.

Turkcell, Denizbank, Pegasus’le çalıştı

 

Geçtiğimiz dönemde Turkcell, Denizbank, Pegasus, Shop&Miles için detaylı çalışmalar hazırladıklarını ve e-pazarlama konusunda görsel ve altyapısal destek verdiklerini söyleyen Alp, gerek satış odaklı, gerekse üye arttırmaya yönelik kampanyalar kurguladıklarını  ve hayata geçirdiklerini belirtiyor. “E-posta üzerinden müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu tüm iletişimin ve kampanyaların daha etkin gerçekleştirilmesini sağladık. Ekibimizin HTML 5’in e-postalardaki kullanım alanları ile ilgili araştırmaları var. Altyapı çalışmaları ile birlikte bunların görsel ifadesini nasıl bulacağının sonuçları yakında hepimizin ‘gelen kutuları’nda olacaktır” diyen Alp, yılbaşı nedeniyle bu aralar trafiğin en üst seviyelerde olduğunu vurguluyor. 

Bugüne kadar görev aldığı projeler nedeniyle çalıştığı kurumların birçok ödül aldığını söyleyen Alp, Euromessage’in 2009 ve 2011 yıllarında Deloitte Teknoloji Fast50 Programı’nda Türkiye’nin en hızlı büyüyen 50 teknoloji şirketi arasına yer aldığını, yine hazırladıkları bazı kampanyaların Marketing Türkiye tarafından en iyi e-pazarlama dalında birincilikler aldığını vurguluyor. E-marketing tasarımı ile ilgili ileride danışmanlık ve eğitim vermeyi isteyen Alp, iş dışında dostlar ile bir sofrada değilse yine işiyle kesişen bir uğraş içersinde yer alıyor. Geometrik süslemeler ilgisini çekiyor, gezmek, bakınmak önemli onun için. Fırsat buldukça hala çizmeye çalışıyor, fotoğraf ile ilgileniyor.

Powered by Openmedia