Serdar Mersinlioğlu / Reklamcılık 2008 / United People Dijital Deneyim Planlamacısı
Başta AVEA olmak üzere, markaların iletişim ihtiyaçları doğrultusunda insanlara vermek istediği mesajı doğru dijital medya kanallarıyla doğru zamanda vermesini planlıyor.
Üniversitenin son sınıfına kadar kariyeriyle ilgili belirgin bir düşüncesi yoktur. Çünkü altında çok farklı disiplinleri barındıran ve geniş bir alana hitap eden reklamcılık sektörünün neresinde olacağı konusunda karar vermekte zorlanır. Son sınıfta bir reklam ajansı simülasyonu olarak kurdukları R Vitamini reklam ajansının periyodik olarak düzenlediği atölyelerden birine sunuma gelen; o zamanki Starcom Mediavest CDO’su Emre Faks’ın yaptığı atölye ona meslekle ilgili bazı ipuçları verir. Sektör durağan olmayan, içinde yenilikleri barındıran yapısı nedeniyle ilgisini çeker. Üç gün süren atölyeden sonra Emre Faks’a kendisiyle çalışmak istediğini ve bunun nedenlerini yazdığı kısa bir yazı gönderir. Emre Faks, Serdar’ın görüşme talebini olumlu karşılar. Ardından şirketin bir ay süren yoğunlaştırılmış akademi programına katılır ve başarılı olur. Bu şekilde mesleğe ilk adımını atar.
Üniversitede aldığı eğitimin mutlaka faydalarını gördüğünü söyleyen Serdar, reklamcılık bölümünde, reklamcılığın temel eğitiminin verildiğini, gerisinin kişilere kaldığını düşünüyor. Okurken Staj yapmasa da son sınıftayken, öğrencilerin staj anksiyetelerine deva bulmak amacıyla kurulan R Vitamini reklam ajansının oluşumu içinde bulunur. Bu oluşumun en büyük amacının sektörde staj adı altında öğrencileri ya da yeni mezunları çok uzun süreler çalıştırma sakatlıklarına bir son vermek olduğunu vurgulayan Serdar, “Gerçekten de ne yazık ki reklam sektöründe böyle bir durum var. Sektörde staj şart ama kesinlikle zamanı ve hedefi sınırlı olmalı” diyor.
Starcom Mediavest’te işe başladı
Üniversiteden mezun olduktan sonra 2008 yılı Eylül ayında yeni kurulan Starcom Mediavest Dijital’de dijital iletişim planlamacısı olarak göreve başlayan Serdar, bu süreçte Serdar, Starcom Mediavest Digital’in kuruluş aşamasındaki ekipte yer alır. 2009 yılı Ağustos ayında askere gider, 2010 yılı Şubat ayında askerliğini tamamlayarak tekrar aynı yerde çalışmaya devam eder. Starcom Mediavest’de BMW, MINI, Samsung Cadbury Kent, Superonline gibi markaların dijital iletişim planlarını yapar. 2011 yılı Nisan ayı başında şu anda çalıştığı United People dijital reklam ajansına transfer olur. Halen United People’da Avea markasından sorumlu olarak görevine devam eden Serdar, United People’un henüz bir yaşında olan ve tam hizmet veren bir dijital reklam ajansı olduğunu açıklıyor.
Burada dijital deneyim planlamacısı olarak, markaların iletişim ihtiyaçları doğrultusunda insanlara vermek istediği mesajı doğru dijital medya kanallarıyla doğru zamanda vermesini stratejik olarak planlıyor. Dijital kanallar içinde sadece internette banner gösterimi değil, mobil, ‘video’, sosyal network’ler ve arama motoru reklamcılığı da olduğunu söyleyen Serdar, planlamayı yaparken insanların dijital kanallara yönelik genel davranış kalıplarını anlamaya odaklanıyor, marka karakterini de göz önünde bulundurarak en efektif iletişim planını oluşturuyor.
Ödül alan işlerde imzası var
Yaptıkları bazı işlerin ödül de aldığını ve en son Avea markasıyla Digitalage’de başarı ödülü kazandıklarını belirten Serdar, bunun dışında çeşitli markalarla ödül alan işler yaptıklarını ancak ödül almaktan daha çok yapılan işin kampanya hedeflerine ne kadar katma değer yarattığının önemli olduğunu dile getiriyor.
İnternetin yaygınlaşması ile birlikte dijital alanın çok önemli hale geldiğini düşünen Serdar, bu alan devamlı geliştiği için kariyer planlarını da bu sektör içinde şekillendirmeyi hedefliyor.
Sektörde işlerin her geçen gün biraz daha zorlaştığına inanan Serdar, çok fazla rekabetin olduğu sektörde İngilizcesi iyi olmayan, kendilerini güncel tutmayan, gelişmelerden haberdar olmayan ve en önemlisi çağa ayak uyduramayanların başarılı olamayacağına dikkat çekiyor.
İşten çok fazla zaman kalmasa da seyahat etmeyi çok seven Serdar, yeni yerler görmekten zevk alıyor. Bunun aynı zamanda içinde çok fazla tecrübe ve öğretilerin olduğu bir vizyon kattığını düşünen Serdar, bu nedenle fırsat buldukça senede 1-2 defa mutlaka yurtdışına çıkıyor.