Selim Yücel / İletişim ve Reklamcılık 2001 / Zenithoptimedia Medya Grup Direktörü
Burger King, Mavi Jeans, Filli Boya, Electrolux, Chicco, Kuveyt Türk, Pierre Cardin, Cacharel, U.S Polo’nun medya planlama, satın alma ve kampanya operasyonlarını yürütüyor.
İletişim bölümünde okuyama başladığı ilk günlerden itibaren kreatif alanda çalışmak, Selim’in rüyalarını süsler. Sonra stajyer olarak çalıştığı ajanslarda edindiği tecrübe ile kreatif alanın kendisine uygun olmadığını fark eder. Bir reklam çekimi esnasında köpürmeyen sabunu, deterjanla köpürtmeleri kreatif ile ilgili hayallerine son noktayı koyar. Son sınıfta Medya planlama hocası Teoman Gürmen (AGB Nielsen Pazarlama Direktörü) medya satın alma ve planlama alanında başarılı olabileceği ile ilgili onu yönlendirir. Hatta okul devam ederken birkaç staj fırsatı da ayarlar ama derslere devam zorunluluğundan Selim bu fırsatları değerlendiremez. Mezun olmaya yakın Zenithoptimedia CEO’su Mete Soğuksu ile görüşme fırsatı bulur, mezun olduktan sonra Zenithoptimedia bünyesinde planlama asistanı olarak sektöre ilk adımını atar.
Türkiye’deki üniversiteler arasında öncü ve yenilikçi bir rol üstlenerek eğitim hayatına başlayan BİLGİ’de okuduğu için kendini şanslı sayan Selim, burada aldığı eğitimin, kültürel altyapısı kuvvetli, özgür düşünen, sorgulayan ve sorumluluk alan bir yapıya kavuşmasında önemli rol oynadığını düşünüyor. Gerek iş gerekse özel hayatında BİLGİ’de edindiği vizyonun çok büyük avantajlarını gördüğünü söylüyor. Üniversite ikinci ve üçüncü sınıfta kreatif ajanslarda yaptığı stajların da akademik yaşamdan, iş hayatına geçişte uyum sürecini hızlandırdığını düşünen Selim, bu stajların bir de tam olarak hangi mesleğin kendilerine uygun olup olmadığını tecrübe etme fırsatı sunduğunu ifade ediyor.
Sayısız markaya hizmet verdi
Üniversiteden mezun olduktan hemen sonra Zenithoptimedia’da Aria (şimdiki Avea) grubunda planlama asistanı olarak iş hayatına atılan Selim, 2004 Ağustos-2005 Ocak ayları arasında askerlik görevini yapar. Askerlik dönüşü tekrar Zenithoptimedia’da süpervizör olarak çalışmaya devam eder. 2006 yılında, Zenithoptimedia’dan ayrılarak Türkiye’nin önde gelen medya planlama ve satın alma ajanslarından Mindshare’de geçer ve burada 1.5 yıl Unilever grubunda grup müdürlüğü yapar. 2007 yılında tekrar Zenithoptimedia’ya geri döner ve grubun Sabanci Holding’i bünyesine katan Optimedia adlı diğer bir şirketinde çalışmaya başlar. Halen Zenithoptimedia’da medya grup direktörü olarak çalışmaya devam eden Selim, bugüne kadar Unilever, HSBC, Burger King, Mavi Jeans, Electrolux, Filli Boya ve Pierre Cardin markalarına hizmet verir. 2008 yılında evlenen Selim’in Hediye adında iki yaşında bir kızı var.
Dijital reklamcılığı önemsiyor
Meslekte stratejik medya planlama alanında uzmanlaşmayı tercih eden Selim, işin en hayati kısmını bu alanın oluşturduğunu düşünüyor. Uluslararası bir şirket olan Zenithoptimedia’da yurtdışından kullanılan mevcut yöntemler ve yeni yöntemler ile ilgili düzenli olarak eğitim aldıklarını söyleyen Selim, şu aralar; Burger King, Mavi Jeans, Filli Boya, Electrolux, Chicco, Kuveyt Türk, Pierre Cardin, Cacharel, U.S Polo markalarının stratejik medya planlama, satın alma ve kampanya operasyonlarından sorumlu olarak çalışıyor. Bu çalışmaları, farklı mecralardan sorumlu 15 kişiden oluşan ekibiyle birlikte yaptığını vurgulayan Selim, geleceğin dijital tarafta olduğuna inanıyor. Bu nedenle ileriye yönelik planlarının içinde dijital reklamcılık önemli bir yer tutuyor. Zaten 4-5 yıl öncesine kadar 2-3 kişiden oluşan dijital medya planlama ekiplerinin, 40-50 kişiden oluşan ve yüzde 100 hizmet veren dijital medya planlama ajanslarına dönüştüğünü dile getiren Selim, sektörde her gün değişen şartlara ve dengelere ayak uydurabilmek için yeniliklere ve yeni fikirlere sürekli açık olmak gerektiğini, bunun yanında istişare kültürünün ve ortak akılla problemlere çözüm bulmanın iş karakterinin en önemli parçası olması gerektiğini düşünüyor.
Bugünlerde tüm hobilerini bir kenara bırakan Selim, iki yaşındaki kızıyla vakit geçirmek, oyun oynamak, şarkı söylemekten mutlu oluyor. Bunun yanında vakit buldukça oltayı alıp boğaza inmek veya Beykoz Korusu’nda yürüyüş yapmak en büyük eğlencesi.