Duygu Özgüç Evren / Halkla İlişkiler 2004 / MetLife Emeklilik ve Hayat-Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdür Yardımcısı
Şirketin bütçe ve iletişim planları, çizgi altı-çizgi üstü reklam çalışmaları, basın ilişkeleri, marka konumlandırması, medya planları, organizasyonları ile sponsorlukları yürütüyor.
Daha önce taşımacılık sektöründe çalışan Duygu, uzun yıllar Yurtiçi Kargo Pazarlama Departmanı’nda görev aldıktan sonra finans sektörü daha dinamik geldiği için geçen yıl sektör değiştirir. Eşinin de sigortacılık sektöründe olması bu kararında etkili olur. Sektörü ister istemez daha yakından takip edebildiği için fazla yabancılık çekmez.
BİLGİ’nin diğer üniversitelerden farklı olanaklar sunduğunu söyleyen Duygu, okulda tamamen iş hayatına yönelik, sağlam temeller üzerine geliştirildiklerini düşünüyor. İş hayatına atıldığında üniversitenin çok büyük katkısının olduğunu gören Duygu, üniversite ikinci sınıftan itibaren iş hayatına atılır. 2001 yılında Sabah Gazetesi Haber Merkezi’nde stajyer olarak işe başlar. Burada 1-2 ay staj yapmayı düşünürken, bir yıl gazeteci olarak çalışır. Çok genç yaşta Sabah’ta imzalı haberleri çıkar. Sigortacılıkta yazmanın, yaratıcı olmanın çok önemli olduğunu söyleyen Duygu, bu anlamda Sabah’la birlikte şanslı bir başlangıç yapar.
MPR İletişim’de çalıştı
Hep marka yönetimi alanında ilerlemek istediğinden üniversiteden mezun olduktan sonra Ekim 2004 itibarıyla Yıldız Teknik Üniversitesi’nde MBA yapmaya başlar. MBA’ın bu anlamda katma değer kazandıracağını düşünür. “Farklı bir bakış açısı kazandırdı. Özellikle yüksek lisans yaparken çalışmak daha faydalı” diyen Duygu, yüksek lisans yaparken bir yandan da yine BİLGİ’de hocalık yapan Meral Saçkan’ın sahip olduğu MPR İletişim Danışmanlığı’nda müşteri temsilcisi olarak göreve başlar. Burada iki farklı müşterisinin, iletişim planlarını, basın raporlarını, etkinliklerini hazırlar. Ardından yüksek lisansını tamamlayıp, taşımacılık alanında 2008 yılında Türkiye’nin lider şirketlerinden Yurtiçi Kargo’da Pazarlama Departmanı’nda reklam ve halkla ilişkiler uzmanı olarak greve başlar.
O dönem kurumdaki organizasyonel değişikliklerle birlikte Duygu’da marka yönetimine yönelmek ister ve yöneticileriyle görüşerek marka yönetimi ve reklam uzmanı olarak göreve devam eder. “İşte o an hedefime emin adımlarla ilerlediğimi hissettim. Öğrencilik yıllarından beri hayalimdeki unvan ‘Brand Manager’dı” diyen Duygu, 2009 yılında evlenir. Yurtiçi Kargo’da uzunsüre çalıştıktan sonra biraz daha dinamik bir sektöre zıplamayı ister ve finans sektörüne yönelir.
Sektöre iki yıl önce girdi
2011 yılının Eylül ayında Deniz Emeklilik ve Hayat’ta kurumsal iletişim yönetmeni olarak göreve başlar. DenizBank’ın DenizEmeklilik’i satış sürecindeki tüm iletişim çalışmalarını yürütür. DenizEmeklilik markasını MetLife Emeklilik markasına dönüştürdüklerini söyleyen Duygu, sektörde iletişim alanında uzmanlaşır. Meslekte, üniversitede eğitim aldığı alanda çalışmalar yaptığı için kendini şanslı sayan Duygu, iletişimin her dalında yer alıyor, her yönünü koordine ediyor. Çalıştığı kurumlarda yine iletişim ve marka alanında eğitim alan Duygu, marka ve kurumsal iletişim alanında uzmanlaşır.
Bir yıldır çalıştığı MetLife Emeklilik ve Hayat AŞ’de ekibiyle birlikte, bütçe ve iletişim planlarından, çizgi altı- çizgi üstü reklam çalışmalarından, basın ilişkileri, marka konumlandırması, medya planlaması, iç ve dışa yönelik organizasyonlar, sponsorluk, promosyon gibi çalışmaları koordine etmekten ve yürütmekten sorumlu. Ayrıca dağıtım kanalları için belirlenen planlar doğrultusunda kampanya iletişim planı oluşturuyor ve hayata geçiriyor. İletişimin her alanına dokunuyor.
Kısa bir süre önce MetLife’ın re-branding süreci ile ilgili çalışmaları yürüten ve süreci başarıyla tamamlayan Duygu, ilerde uluslararası bir firmada çalışmak, iletişim alanında kazandığı deneyimleri farklı firmalara taşıyarak karlılık sağlamaları için çalışmayı hedefliyor. Bu anlamda üst düzey yönetici olmak da hedefleri arasında. İş dışında haftada en az iki gün spor yapmaya çalışan Duygu, dans ederek rahatlatıyor. Ayrıca farklı ülkeler gezmek, yeni kültürler tanımak, farklı lezzetler keşfetmek onu mutlu ediyor.