Pazarlamada multidisipliner bir perspektifle çıtayı yükseltiyor

İstanbul Bilgi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünden mezun olan Mert Maviş, uzun bir süre bir reklam ajansında çalışmış. Bu süreçten sonra, stratejiyi uygulayan değil belirleyen olmak için adım atmış ve pazarlama yüksek lisansını müteakip bu alanda çalışmaya başlamış.

BİLGİ Görsel İletişim Tasarımı’ndan mezunlarından Mert Maviş, Türk Ekonomi Bankası (TEB) Girişim Bankacılığı’nda Pazarlama Yöneticisi olarak çalışıyor.

“Üniversiteye girdiğim sene Görsel İletişim Tasarımı bölümü Türkiye’de parmakla sayılacak kadar azdı” diyen Maviş, BİLGİ VCD’yi öncelikle vizyonu ve bu vizyonu sağlayan hocaların varlığı nedeniyle tercih etmiş ve % 100 karşılıksız bursla eğitimini sürdürmüş.

Yaratıcı iklimde yaşanan bir öğrencilik…

BİLGİ’de geçirdiği yılları mutlulukla hatırlıyor Maviş ve “Müşteri, hedef kitle, mecra kaygısı olmadan fikir üretmek ve tasarlamak gerçekten çok eğlenceliydi. Bütün öğrencilikler güzeldir ama sanırım yaratıcı iklimde yaşanan öğrencilikler daha güzelmiş” diyor.

“BİLGİ öğrencilerini reel sektöre hazırlıyor”

BİLGİ’de aldığı eğitimin iş hayatına nasıl yansıdığını soruyoruz Maviş’e ve şu cevabı alıyoruz: “BİLGİ bir yandan bahsettiğim gibi zihninizi ve düşüncelerinizi açarken bir yandan da sizi reel sektöre hazırlıyor. Bunu belki okurken fark etmiyorsunuz ama iş hayatına başladığınızda, okulda öğrendiklerinizin akademik çerçevede kalmadığını gördüğünüzde bu eğitim tarzının değerini anlıyorsunuz.”

Mezun olduktan sonra uzun bir süre bir reklam ajansında tasarımcı olarak çalışan Maviş, burada edindiği tecrübeden oldukça memnun. Yönünü pazarlamaya çevirişinin hikâyesini şu ifadelerle anlatıyor: “Bir süre sonra yapmam gereken işin, başkalarının düşündüğü fikirleri, stratejileri en iyi şekilde uygulamak değil, stratejiyi belirlemek olduğuna karar verdim ve yine BİLGİ’de yüksek lisansımı Pazarlama İletişimi (Adschool) üzerine yaptım. Yüksek lisansta gördüğüm dersler ve hocalar, tasarımcı kimliğimden pazarlamacı kimliğime geçişimi hızlandırdı. Çalıştığım iş yerlerinde de bu multidisipliner durum olukça işime yaradı.”

İlk işine üniversiteden mezun olduğu sene başlayan Maviş, dünya’da 5. ve Türkiye’de 4. olan Havas Worldwide’de çalışmaya başlamış. Maviş, “Dijital ajansların yeni kurulduğu bir dönem için oldukça şanslı bir başlangıç yaptığımı söyleyebilirim” diyor.

Yoğun ve hareketli bir öğrencilik hayatı geçiren Maviş, bir proje için 3 gün sabahladıktan sonra 4. gün hala enerjik olabilmeyi özlediğini söylüyor.

 

Bilgisayar oyunları oynuyor

Bilgisayar oyunlarını çok seven Maviş, çocukluğumdan bu yana ilk bilgisayarı ZX Spectrum+’den PS4’e kadar tüm platformlarda oyun oynamaya çalışıyor. Oyun oynamak Maviş’i hem dinlendiriyor hem de oyun oynarken başka şeyleri düşünmeye fırsat buluyor.

Powered by Openmedia