Kariyerine Türkiye’nin önde gelen ajanslarından 41-29’da başlayan Emre Abay, daha ilk işinde çalışırken pek çok ödül almış. Atü Duty Free’de Marka İletişim Danışmanı olarak çalışan Abay, pazarlama stratejisi olmayan kurumların pazarda öne çıkamayacağını söylüyor.
Atü Duty Free’de Marka İletişim Danışmanı olarak çalışan Emre Abay’ın BİLGİ’yi tercih etme sebepleri şöyle: “Akademik kadronun sektörde rüştünü ispat etmişlerden oluşması, şehir üniversitesi olması, sosyal bir eğitim hayatı sunması…”
Üniversitenin şehrin merkezinde olmasının avantajını yaşadığını belirten Abay, “Farklı bölümlerden farklı arkadaşlıklar kurduğum ve hala görüşmeye devam ettiğim kişilerle tanışma, derslerin uygulamalı ve sektörle iç içe ilerlediği, hocaların size arkadaşça davrandığı, Dolapdere, Kuştepe ve santralistanbul’un her yerinde anılarımın olduğunu hatırlıyorum” diyor.
Sektördeki BİLGİ’lilerle işler daha kolay yürüyor
İletişim sektöründe sık sık BİLGİ’li meslektaşlarına rastladığını söyleyen Abay, “BİLGİ’lilerin aldıkları iyi ve yenilikçi eğitim doğrultusunda, bütün markaların bir yerinde bir BİLGİ’liyle karşılaşmak, okuldaş olmak işlerin daha hızlı ve kolay ilerlemesine sebep oluyor” diye konuşuyor.
“Pazarlama alanında çalışmaya nasıl karar verdiniz” sorusunu sorduğumuz Abay’dan ilgi çekici bir cevap alıyoruz: “Memlekete faydalı olmak istiyordum. Araştırmayı, konuşmayı, öğrenmeyi, gülmeyi, ağlamayı, heyecanlanmayı sevdiğim için pazarlamacı oldum. Charles Mackay’ı, Seth Godin’i, Philip Kotler’ı sevdiğim için pazarlamacı oldum. İşlerini büyütmek isteyip büyütemeyen herkes için pazarlamacı oldum. Her ülke, markaları kadar güçlü ve büyüktür. Pazarlama alanında çalışmak sağlıktan eğitime, turizmden ulaştırmaya, tarımdan sanayiye, kültürden ekonomiye her konuda bilginin olmasına ve bu bilgilerini sanatla, teknolojiyle, bilimle harmanlamayıp satabiliyor olmak için karar verdim. İster dünyanın en iyi ürünlerini üretin, ister dünyanın en iyi hizmetini verin, bir pazarlama stratejiniz ve iletişiminiz yoksa kaybetmeye mahkûmsunuzdur.”
İlk iş yılında bolca ödül almış
İlk iş deneyimini Türkiye’nin en iyi ajanslarından biri olan 41-29 Dijital Marketing’de edinen Abay, henüz yeni mezun olduğu dönemde 41-29’da çalışmaya başlamış ve yeni gelişen bir sektörde Türkiye’nin en iyi markalarına (Turkcell, Garanti Bankası, Coca-Cola vb) stratejileri ve ürünlerine uygun projeler bulmak için çalışmış. Ayrıca, yeni gelişen teknolojiler sayesinde ilk iş yılında bolca ödülle tanışmış.
Öğrencilik günlerine dair en çok Betül Mardin’in derslerini özlüyor. Boş zamanlarında araştırma yapıyor ve yeni fikirler üretmeye çalışıyor. Mobil dünya aşırı derecede ilgisini çekiyor.