Şans eseri reklamcılığa başladığını söyleyen Kerem Tüten seçmeli ders alarak başladığı reklam eğitiminden sonra sektörü bırakamamış. Bu yıl o da Mediacat 30 Under 30 listesinde.
Neden BİLGİ’yi tercih etmiştiniz?
İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı’ndan 2013 yılında mezun oldum. Bölümün akademik kadrosu, reklam sektöründe birlikte çalışmayı istediğim kişilerden oluşuyordu. Bu yüzden BİLGİ’li oldum.
Şu an çalıştığınız şirketteki pozisyonunuz nedir?
Medina Turgul DDB’de metin yazarıyım.
Reklamcılığa nasıl başladınız?
Aslında biraz şans eseri oldu. Bir şeyler yazıp çizmeyi hep sevmiştim. Lisans dönemimde seçmeli derslerde reklamcılık olduğunu gördüm. Hemen seçtim. Bu ders benim reklama olan ilgimi daha da artırdı. Okul bitince bir süre staj aradım. O sırada Arkın Kahyaoğlu Grey İstanbul’daydı. “Gel bir hafta dene” dedi. O bir hafta hep uzadı. Birkaç ay sonra da metin yazarı olarak kadroya girdim.
BİLGİ’ye başladığınızda beklentileriniz nelerdi?
Farklı görüşler dinlemek. Çünkü hala ne istediğimi arıyordum. Bir de sektörü yakından tanımak istiyordum.
İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin size en büyük katkısı ne oldu?
Ders eğitiminin yanı sıra hiç tahmin etmediğim şeyler de öğrendim BİLGİ’de. Mesela Girişimcilik. Bence bu BİLGİ’yi enteresan kılan önemli bir özellik.
Mezuniyetten profesyonel hayata geçiş sürecinizden bahseder misiniz… Şu an bulunduğunuz noktaya gelene kadar neler yaşadınız?
Çok hızlı oluyor. Bilgi Üniversitesi’nde okurken Grey İstanbul’da stajyerdim. Baktım ki çok keyifli bir iş. Her gün yeni bir şey öğreniyorum. Enteresan insanlarla tanışıyorum. Her gün başka bir mesleğim var gibiydi. Bırakmadım. Birkaç ay sonra işe alındım. Nike, P&G, Ülker, HSBC, Google markalarına iki yıl hizmet verdim. Ardından TBWA İstanbul’da üç yıl. Akbank, IKEA, Teknosa, Efes Pilsen, AHE, Land Rover. İki yıldır da Medina Turgul DDB’de İş Bankası için yazıyorum. İlk yıllar zor geçiyor. Bahane bulmamayı öğrenirsen, gerisi kolay.
Mediacat 30 Under 30 listesinde yer alan en başarılı isimlerden birisiniz. Hayatınızda ne değişti?
Mediacat dergisinden hep bir tane alırdım. Bu kez bir tane de aileme aldım. Şimdilik tek değişim bu oldu. Evde duruyor. Arada misafirlere gösteriyorlar sanırım.
Bundan sonrası için hedefleriniz neler?
Bugüne kadar kendime hiç uzak bir hedef koymadım. Neden derseniz; insan hedefi uzağa koyunca, oraya bir an önce ulaşmak istiyor. Yetenekliyse ulaşıyor da. Ama tecrübesinin yeterli olmadığının farkına varmıyor. Bence bizim sektörün en önemli problemi bu. Bu yüzden hedefim her zaman son işimi hakkıyla yapmak diyebilirim. Gerisi mutlaka bir gün karşıma çıkacaktır.
Ardınızdan gelen meslektaşlarınıza bir tavsiyeniz var mı?
İlk yıllarda farklı görüşleri, farklı yapıları olan birkaç ajans görmeleri gerek. Staj için son seneyi beklememek de önemli. Malum yol uzun. Gerisi klasik. Okumak, izlemek, araştırmak. Ama sadece ilgini çeken şeyleri değil, çekmeyenleri de. Reklam sektöründe yarın karşınıza ne çıkacağı hiç belli olmaz.