İstanbul Bilgi Üniversitesi Tercih Günleri 11 Temmuz Pazartesi günü başladı. 2 Ağustos tarihine kadar sürecek olan Tercih Günleri’nde Türkiye’nin önde gelen eğitim danışmanları, akademisyenler ve BİLGİ uzman kadrosu adaylara doğru tercih yapmalarında ve gelecek planlamalarında yol gösteriyor.
1996 yılından itibaren üniversite anlayışına yeni bir soluk getirmek amacıyla yola çıkan, bugün 25 bini aşkın öğrencisi ve 30 bine yakın mezunu bulunan İstanbul Bilgi Üniversitesi tercih yapacak adayları kampüslerine ve bölge ofislerine bekliyor. BİLGİ 11 Temmuz- 2 Ağustos tarihlerinde İstanbul’daki santralistanbul, Dolapdere, Kuştepe ve Kozyatağı kampüslerinde; Adana, İzmir, Ankara, Bursa, Antalya bölge ofisleri ile Bodrum Tercih Merkezi’nde uzman kadrosuyla adaylara geleceklerini planlamada yardımcı oluyor.
Tanıtım Günleri’nde öğrenciler de görev alıyor
İstanbul Bilgi Üniversitesi Tanıtım Günleri süresince (5 Temmuz-5 Ağustos 2016 arası) Tanıtım Ofisi, Çağrı Merkezi ve Anadolu Bölge Ofislerinde tam zamanlı belirli süreli statüde BİLGİ öğrencileri görev alıyor. Tanıtım ve Kurumsal İlişkiler Birimi’nin santralistanbul Kampüsü’ndeki ofisinde, ayrıca Dolapdere, Kuştepe, Kozyatağı Kampüslerinde ve bölge ofislerde (Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İzmir) çalışan öğrencilerin sorumluluk alanları şu şekilde sıralanıyor: Üniversitenin tanıtım sürecinde lise aday öğrenciler ile rehber öğretmenlere BİLGİ’nin ön lisans ve lisans programlarının tanıtılmasına yönelik organizasyonlarda ve ofis işlerinde yardımcı olmak, ofisin gündelik çalışmalarına yardımcı olmak, kurulan data sistemiyle bilgi girişlerini yapmak ve takip etmek.
BİLGİ’de 9 yeni program açıldı
İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler, Hukuk, Mühendislik ve Doğa Bilimleri, İşletme, İletişim ve Mimarlık Fakültelerinin yanı sıra yüksekokulları, meslek yüksekokulları ve enstitüleri çatısı altında 200’e yakın ön lisans, lisans ve doktora programı sunuyor.
2016- 2017 eğitim yılında dokuz yeni program açan BİLGİ’nin Sivil Havacılık Yüksekokulu bünyesinde açılan Havacılık Yönetimi programı, lisans düzeyinde eğitim verecek. Türkiye’nin en genç ve dinamik mesleki programlarından biri olan bölümde, yer hizmetleri sektöründeki işletmelerin yönetiminde çalışabilecek profesyoneller yetiştirilecek. BİLGİ, Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği ve Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ön lisans programlarındaki eğitim deneyimini yeni programına taşıyacak. Türkiye’deki pek çok sektörün iyi yetişmiş uzman ihtiyacına yönelik olarak kurulan ve kısa sürede hayata atılacak donanımlı insan kaynağı yetiştiren BİLGİ Meslek Yüksekokulları, 2016-2017 akademik yılında sekiz yeni program seçeneği sunuyor. Basım ve Yayın Teknolojileri, Bilgisayar Programcılığı, Bilgi Güvenliği Teknolojisi, İç Mekan Tasarımı, Marina ve Yat İşletmeciliği, Yapı Denetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi ile Sosyal Hizmetler programlarına ilk kez öğrenci kabul ediliyor.
Uzman yetiştirilecek
BİLGİ’nin ön lisans eğitimi verecek yeni programlarından Basım ve Yayın Teknolojileri, Bilgisayar Programcılığı ve Bilgi Güvenliği Teknolojisi ilgili alanların teknolojisine ve üretim pratiklerine hakim profesyoneller yetiştirecek. İç Mekan Tasarımı programında öğrencilere ofisler, şirketler ve farklı mekanların tasarımında görev almalarını sağlayacak yaratıcı bilgi ve beceriler kazandırılacak. Marina ve Yat İşletmeciliği programında, Türkiye’nin zengin kıyı şeridinde yer alan marina ve yatlardaki kalifiye eleman ihtiyacını karşılayacak eğitim içeriği sunulacak. Yapı Denetimi programı da, inşaat sektörü, mimarlık ofisleri ve bina yapım odaklı pek çok iş kolunda, üretim ve satış sonrası hizmetlerde çalışmak üzere insan kaynağı sağlayacak. Afet öncesi planlama, acil durumlarda güvenlik, tahliye konularında ve yasal uygulamalarda başarılı uzmanlar yetiştirecek Acil Durum ve Afet Yönetimi programında, aynı zamanda sektöre çözüm üretici ve iletişim becerileri güçlü bir insan kaynağı sağlanacak. Sosyal Hizmetler programında ise, sosyal hizmet alanlarında ihtiyaç duyulan niteliklere sahip, teorik ve uygulamalı bilgi altyapısı güçlü uzmanlar yetiştirilecek.