Santralistanbul Kampüsü’nde gerçekleştirilecek ‘ABD pazar fırsatları ve networking sertifika programı’ katılımcılarına, Amerikalı yatırımcı ve iş adamlarından ücretsiz mentorluk ve danışmanlık fırsatı sunacak.
Amerikan Şirketler Derneği, Amerikan Ticaret Odası Türkiye, İstanbul Bilgi Üniversitesi, BrandSync (www.brandsync.com) ve Miya GGD işbirliği ile 8 Aralık 2012-19 Ocak 2013 tarihleri arasında İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde ‘ABD Pazar Fırsatları ve Networking’ adlı bir sertifika programı düzenlenecek. Türk girişimcileri Amerika’daki iş fırsatları konusunda bilgilendirmeyi hedefleyen Program, Türk girişimcilerin ABD pazarına açılmalarına, bu pazarda marka olmalarına yardımcı olmak ve Türkiye-ABD arasında çift taraflı ticaretin gelişmesine katkıda bulunmayı amaçlıyor.
Konuları, Amerikalı ve Türk uzmanlar ile Amerikan pazarında başarılı olmuş Türk girişimciler tarafından işlenecek Program’da her dersin sonunda soru-cevap ve networking saatleri olacak. Katılımcılar Amerikan Şirketler Derneği (ABFT), Amerikan Ticaret Odası Türkiye (AmCham), İstanbul ABD Başkonsolosluğu, West Coast Turkish American Chamber of Commerce, Türk Eximbank, KPMG, KOSGEB, Teknopark İstanbul, Hergüner Hukuk Bürosu, Ford Otosan, Kale Grubu, BrandSync, Lazzoni, Gittigidiyor.com kurucu ve yöneticileri ile birebir tanışma ve networking fırsatı yakalayacak.
“ABD’deki markalarımız çoğalsın”
Programla ilgili ayrıntılı bilgi aldığımız Program Koordinatörü Işılay Akbülbül, ABD’nin 313 milyonu aşan nüfusu ve 15,1 trilyon doları aşan GSYİH’si ile dünyanın en büyük ve önemli pazarlarından biri olduğunu, sadece Kaliforniya eyaletinin dünyanın beşinci büyük ekonomisi ve sadece bu eyaletin GSYİH’sınin neredeyse İtalya kadar olduğunu belirtiyor . ABD piyasasının, tekstil ve konfeksiyon, makine, otomotiv ve yan sanayi, beyaz ve kahverengi eşya, gıda, yer ve duvar kaplama malzemesi, çelik ve porselen mutfak eşyası, mobilya, cam mamulleri gibi pek çok üründe ülkemiz ihracatçılarına önemli imkanlar sunduğuna dikkat çeken Akbülbül, “Ülkemizde çok başarılı markalar ve şirketler var. Bu şirketlerin Amerikan pazarına girerek pazarlarını; müşteri sayılarını ve tanınırlıklarını daha da arttıracaklarına inanıyoruz. Mavi Jeans, Lazzoni, İstikbal, Porland, Kütahya Porselen gibi Amerika’da başarılı olan Türk markalar bize Türk markalarının Amerika’da markalaşmalarının imkansız olmadığını gösteriyor. Bizim de amacımız, Amerika’da Türk marka ve şirketlerinin çoğalmasına katkıda bulunmak” diyor.
Ekonomik altyapı olarak iki ülke arasında ticaret hacminin gelişmesinin her iki devlet tarafından desteklendiği ve bu bağlamda Türkiye- ABD ikili ticaret anlaşması üzerinde çalışmalar yapıldığı bilgisini de veren Işılay Akbülbül, programın katılımcılara hem eğitim hem de networking fırsatı sunan bir sertifika programı olduğu tekrarlıyor.
Toplam 6 dersten oluşan programda; her hafta farklı konular işleneceğini ve her dersin sonunda sunumu yapan konuşmacılar ile soru-cevap ve networking saatleri yapılacağını dile getiren Akbülbül, bu sayede katılımcıların, İstanbul ABD Başkonsolosluğu, Eximbank, KPMG, KOSGEB, Türk-Amerikan dernekleri gibi önemli kuruluşlardan; avukat; offset danışmanı, marka ve yatırım danışmanı, ve Amerika pazarında başarılı olmuş Türk şirketlerinden gelecek uzman ve üst düzey yöneticiler ile birebir tanışma ve danışma fırsatına sahip olacağını söylüyor. Katılımcıların ayrıca 1 hafta boyunca, Amerikalı konuşmacılardan ücretsiz mentörlük hizmeti alabileceğini de sözlerine ekliyor.
İhracatçılar için ilgi çekici
Katılımcıların, tüm paketi satın alabilecekleri gibi sadece ilgilerini çeken konuların olduğu dersleri de satın alabileceklerini dile getiren Akbülbül, bununla ilgili ise şunları söylüyor: “Bu eğitim programının amacı, Türk şirketlerin ABD pazarına açılmalarına; bu pazarda markalaşmalarına eğitim ve mentörlük hizmetleri sağlayarak destek olmaktır. Bu amaç doğrultusunda eğitimin hedefi Türk girişimci ve şirketleri Amerikan pazarı, perakende sektörü (tekstil ve gıda), savunma ve havacılık sektörü; pazara girme yolları, kredi ve destekler, yatırım fonları, doğrudan yatırım, bankalarla ilişkiler, vergilendirme gibi alanlarda konu uzmanları ve girişimciler ile tanıştırarak bilgilendirmektir. Bunun yanında katılımcılar Amerika’daki pazar fırsatları konusunda da fikir sahibi olacaklar.”
Eğitime kimlerin katılabileceği konusunda değinen Akbülbül, ihracat, ortaklık, Amerika’da şirket kurma, şirket satın alma/birleşme yoluyla Amerikan pazarına girmeyi planlayan girişimci ve şirketler, Amerika’daki bilinirliğini arttırmayı, pazar payını büyütmeyi, markalaşmayı hedefleyen şirketler, Amerikan savunma ve havacılık sanayi firmaları ile çalışmayı ve Amerikan Savunma Bakanlığı ile offset altında çalışmayı düşünen firmalar, savunma sanayi şirketleri (offset ve teknopark konuları için), Amerikan yatırım fonları ile çalışmak ve tanışmak isteyen firmalar, girişimciler, Amerikan zincir mağazalarına tedarik yapan ve/ve ya yapmayı hedefleyen şirketler, Eximbank kredileri, fifte vergilendirme, banka ilişkileri, Amerika’da doğru ortak bulma, vize ve göçmenlik konularında bilgilenmek isteyen firma ve girişimciler, Amerika’daki pazar fırsatları hakkında bilgilenmek isteyen tüm girişimci ve şirketler ile eğitimi verecek uzman ve girişimciler ile tanışmak isteyen tüm girişimci ve şirketlerin ilgisini çekeceğini düşünüyor.
Uzmanlar ders verecek!
Programdaki derslerin Türk ve Amerikalı konunun uzmanları tarafından verileceğine dikkat çeken Akbülbül, İstanbul ABD Başkonsolosluğu, Türk Eximbank, KPMG, KOSGEB, BrandSync, Hergüner Hukuk Bürosu, Türk-Amerikan Batı Yakası Ticaret Derneği uzmanları tarafından verileceğini, Lazzoni gibi Amerika’da başarılı olmuş şirketlerin yöneticileri tarafından da deneyim paylaşımı yapılacağını açıklıyor.
Eğitimde, ‘Bugünün dünyasında Amerika’da iş yapmak için nelere, nasıl dikkat etmek gerekiyor?’ konusuna da değineceklerinin altını çizen Akbülbül, başarı için öncelikle Amerika’daki yasalara; standartlara; tüketici haklarına dikkat etmek gerektiğini vurguluyor.
Bu pazarda başarılı olmak için, “Amerikan pazarını ve hedef kitlenizi çok iyi tanımanız, hedef kitlenizin ihtiyaç ve eksikliklerini iyi bilmeniz gerekiyor. Bunun için iyi bir pazar araştırması yapmak çok önemli. Her zaman tüketiciyi ön planda tutarak hareket etmek, dürüst olmak, standartlara uygun ve kaliteli ürün üretmek başarı için önemli etkenlerden birkaçı” diyen Akbülbül, katılımcıların programdan beklentilerini, eğitimde öğrenmek istedikleri konuları paylaşabilecekleri bir linkedin grubu kurduklarını açıklıyor.
Ayrıca tüm katılımcıların Türk ve Amerikalı girişimcileri bir araya getirmek üzere oluşturulan ‘Amerhaba’ platformuna katılabileceklerini de söyleyen Akbülbül, bu platformun, Türk girişimcilerin Amerikalı girişimcilerden mentörlük almalarını; iş birliği ve ticaret yapmalarını etkinleştirecek bir alan olduğunu, zaman içinde talep doğrultusunda iş gezileri ve şirket eşleştirmeleri de yapılmasının planlandığını dile getiriyor.
Eğitimin başlıca konuları
–Amerika’da Markalaşmak ve Sosyal Medya: 8 Aralık tarihinde gerçekleştirilecek bu eğitim, Türk markalar için Amerikan pazarında ilgi çekici ve tercih edilen marka olmak için doğru markalaşma stratejilerinin belirlenmesi; stratejik odaklanma; doğru hedef kitlesine ulaşmak için en etkili pazarlama yöntemleri; Amerika’da sosyal medyadaki son trendleri kapsayacak. Bu ders, markalaşmak ve pazar araştırması konusunda hizmet veren Amerikalı danışmanlık şirketi BrandSync kurucu danışmanı tarafından verilecek.
–Amerikan Yatırım fonları, Eximbank kredileri, Vergilendirme: Bu ders Amerikalı yatırımcı ve yatırım fonlarının yatırım yapacakları şirketlerde dikkat ettikleri konular, şirket değeri hesaplaması, ihracat ve yatırım için Eximbank kredileri, Türkiye- ABD çifte vergilendirme anlaşması ve yatırımlara etkisi konularından oluşacak. Yatırım fonu dersi Amerikalı yatırım danışmanı Charles Ajemian tarafından, krediler dersi Türk Eximbank, vergilendirme dersi ise KPMG tarafından verilecek
–Offset Yoluyla Amerikan Savunma ve Havacılık Pazarına Girmek; Teknoparklar:
Offset altında Amerikan Savunma Bakanlığı’na mal tedariği, Amerikalı savunma ve havacılık şirketleri ile işbirlikleri, fırsatlar, teknopark avantajları bu derste incelenecek. Bu ders Kale Grubu’nun Offset danışmanı ve Sabiha Gökçen Teknopark tarafından verilecek.
–Amerikan Pazarına giriş Metotları-Panel Bu ders, Amerikan pazarına değişik yollarla girmiş olan çeşitli sektörlerdeki Türk girişimci ve şirketlerinin katılımı ile panel şeklinde yapılacak, deneyim paylaşımı şeklinde işlenecek.
–Amerikan Zincir Mağazalarına Girme Yolları; KOSGEB Destekleri, İhracat Değerlendirmesi, Yasal Konular: Türk şirketi olarak Amerikan zincir mağazalarına giriş yolları, dikkat edilmesi gereken yasal konular ve Türk’ler için avantajlı iş fırsatları işlenecek.
–Amerika’da Şirket Açmak, Doğru Hizmet Ortakları, Nakit ve Vergi İndirimleri, Bankalarla İişkiler: Bu ders İstanbul ABD Başkonsolosluğu ve Batı Yakası Türk-Amerikan Derneği kurucusu tarafından işlenecek. Amerika’da şirket kurmak, vergi indirimleri, ilişkiler gibi konular ele alınacak. Lazzoni firmasının katılımı ile bir Türk şirketi olan Lazzoni’nin Amerika’da markalaşmak konusundaki başarısı ele alınacak.