İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya ve İletişim Sistemleri mezunu Yasemin İpek, babasından ilham alarak moda sektörüne girdi ve kendi markasını yarattı.
- Öncelikle bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
Üsküdar SEV ve Terakki Lisesinde okudum, ardından Bilgi Üniversitesi Medya ve İletişim sistemleri bölümünü burslu olarak kazandım, 2018 yılında mezun oldum. Üniversite süresince Doğan Burda Dergi grubuna ait 2 dergide çalıştım. Şimdi ise butë markasının kurucusu ve tasarımcısıyım.
2. Okul bittikten sonra neler yaptınız?
Mezun olduktan sonra ne şekilde ilerlemem gerektiği hakkında kararsız kalmıştım. Sosyoloji üzerine yüksek lisans yapmak istiyordum, hala da istiyorum fakat hemen mi yapmalı yoksa iş hayatına mı atılmalı ikileminde kalmıştım. Su yolunu buluyor herhalde ki bir baktım kendi markamı kurma sürecine girmişim.
3. Mezun olduğunuz bölüm yani Medya ve İletişim Sistemleri, moda alanındaki çalışmalarınızda nasıl bir katkı sağladı? Etkisi nasıl oldu?
Okuduğum bölümün dergide yaptığım işlere katkısı pek olmadı açıkçası. Dergilerdeki çalışma sürecimde çeviri ve styling asistanlığı yaptığım için birbirleriyle çok bağlantı sağlanamadı benim açımdan.
4. butë markasını oluşturmaya nasıl karar verdiniz? Markanızdan ve bu marka altındaki ürünlerinizin detayından bahsedebilir misiniz?
Hayatımın bana zevk veren alanlarında her daim üreten, yaratan biri oldum. Beni besleyen, beni ben yapan olay bu çünkü. Galiba bu sebepten bir marka yaratma aşamasına girişmemde özellikle modaya olan tutkumdan ötürü pek de şaşırtıcı olmadı. Hem sosyal medya üzerinden yürüttüğüm işim hem de baba mesleğinin tekstil olması süreci daha da hızlandırdı ve tazecik bir butë doğdu!
butë’nin hedefi; günlük kullanıma uygun, zamansız ama kendine ait ruhu olan parçalar yaratmak. Her daim giyebileceğiniz ama giyerken sizi özel hissetirecek detayları barındıran ürünler sunmak.