Hepimizin sosyal medyada en az bir hesabı var. Bu hesapları “Sosyal Medya Uzmanlığı” eğitimi alarak birer marka haline getirmek elimizde.
11 Nisan-16 Mayıs 2015 tarihleri arasında Bilgi Eğitim’de düzenlenecek “Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı”nın programının eğitimcisi ve Webrazzi.com’un kurucusu Arda Kutsal, hem profesyonel olarak sosyal medya konusunda uzmanlaşmak isteyenlerin hem de kişisel hesaplarını yöneten kullanıcıların eğitim almaları gerektiğini söylüyor.
Öncelikle Webrazzi’yi kurma hikayenizi dinleyebilir miyiz sizden?
Bir yatırım şirketinde çalışırken kişisel olarak blog yazıyordum. Zaten sektörü takip ettiğim için kişisel blogumda yazdıklarımı Webrazzi’de tamamen sektöre odaklı şekilde yazmaya karar verdim ve her şey başladı. Kısaca internet sektörüne olan ilgim sosyal medya kanalı olan blogla birleşti.
Türkiye’de sosyal medya kullanımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Sizce bilinçli bir sosyal medya kullanıcısı mıyız?
Türkiye’de 39 milyon aktif Facebook kullanıcısı ve 10 milyona yakın Twitter kullanıcısı var. Başka bir ifadeyle nüfusun yaklaşık yarısı Facebook’ta ve 1/6’sı ise Twitter’da. Sosyal medya kanallarına yeni ama bir o kadar da hızlı adapte olan ülkemizde bilince ulaşmak kullanıcı tarafında aynı oranda hızlı olsa da, markalar tarafında doğru modellerin ve ölçüm kriterlerinin bulunması zaman alacaktır. Fakat genel olarak sosyal medya kullanıcısının davranış kalıplarını dünyadaki eğilimlerden farklı görmediğimi söyleyebilirim.
Biliyorsunuz ki günümüzde iş garantili ve kolay yapılabilir bir iş olarak görülmesi nedeniyle sosyal medya uzmanı olmak isteyen çok fazla kişi var. Ancak bu işin eğitimini alarak yapan kişi sayısı çok az. Sizce bu ne kadar doğru? Sosyal medya uzmanlığı konusunda eğitim ne kadar önemli?
Konuşmamızın başında da belirttiğim gibi sosyal medya ile ülkenin yarısına ulaşmak mümkün. Geleneksel mecranın dışında kullanıcının ilgilerinin rahatlıkla görülebildiği pazarlama kanalı, kişinin hikayede yer almasıyla birlikte bambaşka bir deneyim sunuyor. Sosyal medya kullanıcılarının şikayetlerini de paylaşabildiği Facebook ve Twitter sadece potansiyel müşteri kazanmak için değil aynı zamanda var olan müşterinin yönetimi için de önemli bir rol üstleniyor. Kendi içinde dahi ana kollara ayrılan sosyal medya pazarlaması konusunda eğitim almadan kendini geliştirmenin çok kolay olmadığının altını çizmek lazım. Tecrübeli kişilerden alınan eğitim kişiye zaman ve emek tasarrufu sağlayacaktır. Ayrıca kişisel kullanımla profesyonel kullanımı da doğru gruplamak gerekiyor. Markaların yani şirketlerin sosyal medya uzmanından beklentilerini, marka iletişimi odağında öğrenebilmek için eğitimle ilerlemek daha değerli olacaktır.
Bilgi Eğitim’in hazırladığı “Sosyal medya uzmanlığı sertifika programı” bu noktada bu kişilere nasıl fayda sağlayacak?
Sertifika programı, katılımcılara alanında uzun yıllardır emek veren kişilerin birikimini kısa sürede edinmesini sağlayacak. Eğitmenlerin kalitesiyle, herkesin aktif kullandığı sosyal medya kanallarında günlük paylaşım ve takibin haricinde katılımcılara pazarlama boyutuyla bakış disiplini kazandıracağını şimdiden söyleyebiliriz.
Eğitimde özellikle nelerin üzerinde durulacak?
Eğitimle ilgili benim en sevdiğim nokta “Konuşan değil konuşturan marka”yı öne çıkaracak olması. Sosyal medyada paylaşım yapan marka değil anlattığı hikaye ile takipçilerini de içeri çeken marka oluşturmak önemli. Bunun haricinde şikayetleri, iç görüleri ve müşteri yönetimini sağlayacak sosyal medya araçlarının üzerinde durulacağını da belirtelim.