ZEYNEP YEĞİNBAŞ
Uluslararası İlişkiler 2001, Cefic Kurumsal iletişim ve Pazarlama Direktörü
Yedi kişilik ekibiyle birlikte Cefic Türkiye’nin ulusal ve uluslararası kurumsal konumlandırmasını ve iletişimini planlayarak yürütüyor.
Borusan Grubu’nda CRM çalışmaları yaparken kurumsal iletişim alanında çalışmaya karar veren Zeynep, profesyonel hayata atıldığı ilk iş yeri olan Borusan Grubu’nun bütünleşik pazarlama ve iletişim politikalarının kendisini çok etkilediğini ve bu alana yönelmesine sebep olduğunu belirtiyor.
Üniversitede çalışırken reklam ajansı Klan’da staj yaparken, aynı zamanda bir organizasyon firmasında part time çalışma fırsatı bulur. İlaç firmalarının tüm organizasyonlarını düzenleyen bu şirkette birçok organizasyon işine girer ve organizasyon işinin ne kadar detay içeren bir iş olduğunu öğrenir. Bunun dışında boş zamanlarında İngilizce ve edebiyat dersleri veren Zeynep, üniversitedeki eğitimin olaylara dışarıdan bakmak, resmin bütününü görmek açısından faydalar sağladığını düşünüyor. Ayrıca kurumsal iletişimin olmazsa olmazı olan reaktif değil ama proaktif yaklaşım sergileme konusunda aldığı eğitimin çok faydasını gördüğünü söyleyen Zeynep, mezun olduktan hemen sonra Borusan Grubu şirketlerinden OtoExchange’te CRM ve iletişim yetkilisi olarak kariyerine başlar.
Sosyal medya yönetimi de yapıyor
Ardından 2003 yılında kısa bir süre global reklam ajansı olan Alice-BBDO’da müşteri ilişkilerinde, 2003-2004 yıllarında Mavi Jeans Pazarlama ve İletişim Departmanı’nda çalışır.
2004-2007 yılları arasında Doğuş Holding Gayrimenkul Yatırım Şirketi’nde pazarlama ve kurumsal iletişim müdürü olarak çalıştıktan sonra 2007-2011yılları arasında Corio Türkiye’de kurumsal iletişim direktörü olarak görev alır.
Hamilelik ve doğum nedeniyle işe bir süre ara verir. Bu dönem zamanını oğluyla geçirdikten sonra 2013 yılı Haziran ayında yine kurumsal iletişim direktörü olarak Cefic Türkiye’de çalışmaya başlar. Şu an firmanın tüm marketing ve kurumsal iletişim süreçlerinden sorumlu olan Zeynep, yedi kişilik ekibiyle birlikte şirketin ulusal ve uluslararası kurumsal konumlandırmasını ve iletişimini planlayarak yürütüyor. Bu kapsamda gayrimenkul geliştirme, yönetim ve perakende konularında kongreler, fuarlar, etkinlikler düzenliyor veya katılımcı olarak katkı sağlıyor. Bunun yanında portföylerindeki AVM’lerin pazarlama ve iletişim aktivitelerinin planlanması ve uygulanması, kurum içi iletişim ve etkinlik yönetimi de görevleri arasında. Kurumun marka yönetimi, itibar yönetimi, kriz yönetimi, sosyal sorumluluk projelerinin yönetimi, sosyal medya ve üst düzey medya yönetiminden de sorumlu.
Pazarlama iletişimi uzmanı
İşinde pazarlama iletişimi alanında uzmanlaşan Zeynep, artık tüm iletişim kanalları bir zincir gibi birbirine bağlı ve iç içe olduğu için kurumsal iletişim konusunda da yetkinlik kazandığını belirterek ekliyor “Her geçen gün iletişim çok daha hızlı ilerliyor ve boyut değiştiriyor. Bu açıdan gündemi ve bu hızı yakalamanız çok önemli ve tabi bir adım önde olmanız gerekiyor”. Üniversiteden sonra, iş hayatında da birçok farklı eğitimler alır, yurtiçi ve yurtdışındaki konferanslara katılarak etkinliğini arttırmaya çalışır. Şu aralar bir dergi projesi üzerinde yoğunlaştığını açıklayan Zeynep, tüm sektörle ve kurum içiyle paylaşmak üzere hazırlanan sektörle, firmayla, projelerle ilgili haberlerden ve sektördeki önemli kişilerle yapılan röportajlardan oluşan kapsamlı bir çalışma olacak derginin, sektörde takip edilmesini umdukları önemli bir yayın haline geleceğini dile getiriyor. Emek vererek farklı birçok işler ve projeler gerçekleştirdiği bu alanda ilerlemek ve daha birçok yeni, faydalı, farklı güzel projeler üretmeyi hedefliyor.
İş dışında ailesi, arkadaşları, özellikle oğlu ve eşiyle vakit geçirmekten çok keyif alıyor. Yemek yapmayı ve seyahat etmeyi, farklı restoran, kafe, müze ve yeni mekanları keşfetmeyi çok seviyor. Spor onun hayatının vazgeçilmezi, düzenli olarak koşmaya ve pilates yapmaya çalışıyor. Ayrıca tenis ve trekkingle ilgileniyor.