Ayşin Merdal Yarar / Psikoloji 2001 / Ninos Çocuk Gelişimi Merkezi Uzman Psikoloğu
Anaokulu açma hayalini, çocuklar için gelişim merkezi kurarak gerçekleştirdi. Merkez’de erken çocukluk dönemi sorunları, gelişim takibi, özel eğitim, sosyal duyusal problemler ve oyun terapisi alanlarında çalışıyor.
Çocuklarla arası her zaman iyi olan Ayşin, ortaokuldayken anaokulu öğretmeni olmak ister, ileride anaokulu açmayı hayal eder. Ortaokuldaki bu hayali zaman içinde şekil değiştirir, lisede psikoloji okumaya karar verir. Tek isteği, psikoloji okuyarak çocuklarla çalışmaktır. Üniversite üçüncü sınıftayken PSİ Çocuk ve Aile Psikolojik Gelişim, Eğitim ve Danışmanlık Merkezi’nde sekiz ay süpervizyon eğitim grubuna dahil olur. Aynı zamanda oradaki bazı seansları izleme şansı bulur. Son sınıftayken daha yoğun bir şekilde seans izlemeye başlar, oradaki uzmanların süpervizyonu altında ev servisi hizmetinde görev alır.
Bu çalışmaların kendisine çok şey kattığını düşünen Ayşin, lisans eğitimi sırasında aynı zamanda çeşitli anaokullarında İngilizce öğretmenliği yaparak, okul öncesi dönemdeki çocukları daha yakından tanıma fırsatı bulur. Üniversitedeyken, çocukluk dönemi gelişim süreçleri, gelişim problemleri ve özel eğitim alanlarında çeşitli eğitimlere katılmaya başlayan Ayşin, mezun olduktan sonra mesleki eğitimlere daha da ağırlık verir. Çocukluk dönemine ait, çeşitli gelişim ve zeka testleri, gelişimsel problemlere dair eğitimsel yaklaşımlar ve oyun terapisi alanlarında pek çok eğitime katılır.
Mezun olduktan sonra, öğrenciyken stajyer olarak çalıştığı psikolojik danışmanlık merkezinde ev servisi hizmetinde çalışmaya devam eden Ayşin, aynı merkezde 2004-2006 yıllarında, ev servisinin yanı sıra, çocukların eğitim programlarını takip eder. Bu dönem özellikle otizm, iletişim problemleri ve gelişimsel geriliği olan çocuklarla özel eğitim alanında çalışır. 2005-2007 yıllarında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde uygulamalı psikoloji yüksek lisansı yapar.
Okul öncesi çocuklarla çalışıyor
Ardından Marmara Üniversitesi Pediatri ve Psikiyatri Ana Bilim Dalları’nın ortaklaşa yürüttüğü, bir araştırmada görev alır. 2008 yılında yedi ay süreyle Algı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde farklı gelişim gösteren çocuklarla çalışır. Aynı sene Nilgün Çocuk Evi’nde psikolog olarak görev yapar. Çocukların gelişim takiplerinin yanı sıra, ailelere danışmanlık hizmeti verir.
Mezun olduğu günden beri ağırlıklı olarak özel eğitim alanında çalışan Ayşin, halen okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimsel takipleri, duygusal ve davranışsal problemler alanında da çalışmalarını sürdürüyor. Mezun olmadan önceki gerçek hayalinin, sadece otizmli çocukların ve gençlerin eğitim alacağı, pek çok farklı yaklaşımdan oluşan eklektik bir eğitim metodunun uygulandığı ve bu çocukları yalnızca akademik alanda değil, sosyal gelişim alanında da hayata hazırlayacak bir merkez kurmayı hayal eden Ayşin, zaman içinde özel eğitimden farklı alanlarda da çalışmaya başlayınca, özel eğitimle sınırlı kalmak istemediğini belirtiyor.
Kendi gelişim merkezini kurdu
“Bir yandan özel eğitim gibi sınırlı ve yapılandırılmış bir sistemin içindeyken, bir yandan da daha uçsuz bucaksız bir alan olarak gördüğüm oyun terapisi alanında çalışmak hoşuma gitmeye başladı” diyen Ayşin, bu sebepten çalışma alanını genişletme kararı alarak, 2009 yılı Nisan ayında Ninos Çocuk Gelişim Merkezi’ni kurar ve çocuk ve aileleri ilgilendiren pek çok alanda çalışmaya başlar. Merkezde, Uzman Pedagog Serap Kaşıkçıoğlu ve BİLGİ’den meslektaşları psikolog Şafak Patavi Kılıç, Ayşe Erten ve Uzman Psikolog Aslı Benk ile birlikte çalıştıklarını söyleyen Ayşin, burada erken çocukluk dönemi sorunları, gelişim takibi, özel eğitim, sosyal-duygusal ve akademik problemler ve oyun terapisi alanlarında çalışmalar yapıyor. Bireysel terapi ve eğitim programlarının yanı sıra, çeşitli grup çalışmaları, alanda çalışan uzmanlara ve öğrenciler yönelik çeşitli eğitim, seminer ve staj programları gerçekleştiriyor
Şu sıralar yaz döneminde hayata geçirecekleri oyun grupları ve sosyal beceri grupları üzerine çalışan Ayşin, okulların kapanmasıyla birlikte, bireysel eğitimleri devam eden çeşitli yaş ve ihtiyaçtaki çocuklar için, farklı grup çalışmaları başlattıklarını belirtiyor. İş dışındaki zamanında evinde dinlenerek vakit geçirmekten hoşlanan Ayşin, henüz bir yıllık evli olduğu için evinin keyfini çıkarıyor.