Zeynep Sinem Kurban / Medya ve İletişim Sistemleri-2007 / Estima Araştırma ve Danışmanlık’ta Pazar Araştırma Uzmanı
İlginç bir proje üzerinde çalışan Sinem, göz izleme yöntemiyle bir araç simülasyonu kullanılarak, 1000 kişide bir örneklem ile hedef kitlenin reklam etkinliğini ölçüyor.
Mezun olduktan sonra iş arama sürecinde Sinem’in ilk görüştüğü firmalardan biri Estima Araştırma olur. Sektördeki birkaç firmayı değerlendirerek, bu sektörün kariyeri için uygun bir basamak olduğuna karar verir. Sürecin olumlu sonuçlanmasıyla birlikte iki firma arasında seçim yaparak aslında daha önce hiç araştırma şirketinde çalışmayı düşünmemesine rağmen Estima’da çalışmaya başlar ve pazar araştırmaları sektörüne adım atar.
Bu sektörü ve Estima’yı seçmesine Strateji Parkı İletişim Danışmanlığı şirketinin sahibi Gülnaz Arsel’in etkisinin çok büyük olduğunun bilgisin veren Sinem, “Üniversitede Okan Tanşu’nun verdiği Araştırma Yöntemleri adında zorunlu bir dersimiz vardı. Sadece bir dönem olan bu derste hem kalitatif hem de kantitatif araştırma yöntemlerini öğreniyorduk. Bunun yansıra aldığım Sosyoloji dersinde de araştırma hakkında derinlemesine değil ama yüzeysel olarak bilgi sahibi olduk” diyor.
Medya alanında staj yaptı
2005 yılında üniversite ikinci sınıfta ilk stajını Kanal D’de Promosyon ve Sponsorluk Departmanı’nda yapan Sinem, ikinci stajını 2006 yılında Star TV Reklam Satış ve Pazarlama Bölümü’nde, üçüncüsünü ise üniversitenin son yılında bir arkadaşının yönlendirmesiyle Dolapdere’deki 32. Gün ofisinde halkla ilişkiler alanında yapar. Bu stajların iş hayatına yönelik sadece vizyonunu genişletmesini sağladığını söyleyen Sinem, şu anki işine birebir faydasının olmadığını anlatıyor.
Üniversiteden mezun olduktan birkaç ay sonra İngiltere’deki MLS International College’de pazarlama ve reklam üzerine bir sertifika programına katılan Sinem, yine BİLGİ’nin Pazarlama İletişimi Bölümü’nde yüksek lisans yapar. Sinem, yüksek lisansta da sektörde işine yarayacak pek çok ders ve proje yaptıklarını ve bunların işinde çok yararını gördüğünü dile getiriyor.
2008 yılında İngiltere’den döndükten iki ay sonra, her gün yeni araştırma bilgilerinin yayınlanacağı bir internet sitesi için içerik editörü olarak Estima’da çalışmaya başlayan Sinem, bir sene sonra yöneticisinin, araştırma departmanında aktif olarak görev almasını istediğini dile getiriyor. “Araştırmanın içerisinde olmak benim için çok büyük bir mutluluktu” diyen Sinem, sektörde uzman yardımcısı olarak kantitatif araştırmalar (yurtdışı online araştırmalar ve sosyal medya araştırmaları) alanında başladığı kariyerine, daha sonra kalitatif araştırmalarda (fokus grup, derinlemesine görüşme ve etnografik çalışmalar) uzmanlaşarak devam eder.
Reklam etkinliğini ölçüyor
Halen çalıştığı Estima’da aynı zamanda göz izleme teknolojisi ile yapılan projeleri de yöneten Sinem, butik bir araştırma şirketinde çalışmanın her zaman büyük araştırma şirketlerine kıyasla olumlu getirileri olduğunu düşünüyor. Bu günlerde göz izleme yöntemini kullanarak çok ilginç bir proje gerçekleştirdiklerini ifade eden Sinem, “Bir araç simulasyonu kullanılarak 1000 kişinin üzerinde bir örneklem ile hedef kitle üzerinde reklam etkinliğini ölçüyoruz. Sonuçları araştırmanın amacı ile örtüşürse seneye Baykuş Ödülleri için başvuracağız” diyor.
Bunun dışında hızlı tüketim ürünleri için tat, konsept ve etiket testleri gerçekleştirdiklerini söyleyen Sinem, en çok kalitatif araştırma methotlarından fokus grup yöntemi kullanılarak yapılan projeleri seviyor. İlerde kurumsal bir şirkette tüketici iç görüleri departmanında çalışmayı hedefleyen Sinem, karşısına Avrupa’da çalışma fırsatı çıktığında değerlendirebileceğini belirtiyor.
20 sene sonra kendini İstanbul yerine sahili olan bir yerde butik otel işletmecisi olarak da düşünen Sinem, iş dışında fırsat bulduğu her an vaktini seyahat ederek geçiriyor. Her fırsatta İstanbul dışına çıkıp çimenlere uzanmayı, kitap okumayı seviyor. Yurt dışı seyahat fırsatlarını da kaçırmayan Sinem, kışın vakit buldukça snowboard yapmayı yazın ise bisiklete binmeyi seviyor. Bunun dışında pilates yapmaya çalışıyor.
DÜN
YARD. DOÇ. DR. KAAN VARNALI
DOLAPDERE KANTİN
BUGÜN
ELİF NAZLI BARIŞ
YENİKÖY-VAGABONDO’S
EN SON
KOLEKSİYONCU-JOHN FOWLES
MAN OF STEEL
LONDRA