Burak Erden – London School of Economics Üstün Başarı Programı – İşletme&İktisat 2006 – Colgate Palmolive Türkiye Müşteri Yöneticisi
Başarısını eğitim hayatından sonra profesyonel iş hayatına da taşıdı. Kısa bir zaman diliminde geldiği noktayı ise yurt dışına taşımayı planlıyor.
Üstün başarı programından mezun olmanın iş arama sürecinde çok büyük faydalarını görür Burak… Özellikle de Selime Sezgin’in ve her ne kadar birebir finans işi yapmasa da karlılık amacı güden şirketlerde gerekli olan P&L ve finans donanımına sahip olmasına vesile olan Begümhan Özdinçer’in üzerinde çok hakkı olduğunu söyleyen Burak daha sonra iki farklı yüksek lisans programı tamamlar. İlki Bilkent Üniversitesi’nde Ekonomi üzerine MA; ikincisi ise Tilburg University’de (Hollanda) yaptığı Uluslararası İşletme ve Finans Masterı (MSc). Hollanda’da aldığı uygulamalı dersler ve dahil olduğu dijital pazarlama projesi de kariyerine çok büyük fayda sağlar. Bu sayede PriceWaterhouse Coopers Amsterdam’da 1 yıl dijital pazarlama üzerine bir iş geliştirme projesinde çalışır. Lisans eğitimi sırasında ise önce Garanti Portföy Yönetimi’nde 3 ay, sonrasında Microsoft Türkiye’de MSN Satış & Pazarlama departmanında 4 aylık bir staj yapar. Microsft Türkiye’de yaptığı staj hem profesyonel bir kimlik kazanmasında hem de uygulamalı olarak dijital satış&pazarlama tekniklerini öğrenmesinde önemli rol oynar. Eğitim hayatından vazgeçmeyen Burak şimdi de Bahçeşehir Üniversitesi’nde pazarlama doktora programına devam ediyor.
Satış ve pazarlama alanında kendini geliştirdi
Profesyonel iş hayatına ise Mart 2009’da L’Oreal Türkiye’de iş geliştirme uzmanı olarak adım atar. Mayıs 2010’da marka planlama uzmanı olur. Yaklaşık 1 buçuk yıl boyunca bu görevi sürdürdükten sonra Ocak 2012’de makyaj ve cilt bakımı kategori müdürü pozisyonuna terfi eder. Bu görevde de bir süre çalıştıktan sonra 2013 yılının ortalarında Colgate Palmolive Türkiye’ye iş geliştirme müdürü olarak transfer olan Burak, aynı şirkette müşteri grup yöneticisi olarak çalışmaya devam ediyor. Başarılarını aldığı ödüllerle de kanıtlayan Burak, 2007 TÜBİTAK Yüksek Lisans Öğrencileri Arası Üstün başarı Ödülü, 2011 Nuffic Hollanda Mezunları Arası Proje Yarışması Birinciliği ve 2012 L’Oreal Üstün Performans Ödülü’nün sahibi… Daha önce ulusal zincirler, indirim mağazaları ve parfümeri müşterileri için iş geliştirme müdürü olarak çalışan ve özel projeler üretip daha fazla tüketiciye ulaşarak hem pazardaki paylarını hem de şirketin verimli işleyişini arttırmayı hedefleyen Burak Kasım 2014 itibariyle Watsons, Gratis ve Rossmann’ın grup müşteri yöneticisi olarak çalışıyor. Burada da her satış pozisyonunda olduğu gibi karlılığı, ulaşılan tüketici sayısını dolayısıyla da pazar paylarını arttırmayı amaç edinen Burak’ın uzmanlık alanı ise satış ve pazarlama… Özellikle L’Oreal’de aldığı eğitimlerin kişisel bakım pazarını anlamasında büyük fayda sağladığını söylüyor. Buna ek olarak doktora programında aldığı bazı derslerin ve BİLGİ’de Yonca Aslanbay’dan aldığı tüketici davranışları dersinin de önemli payı olduğunu düşünüyor.
Birçok önemli projeye imza attı
L’Oreal’de çalıştığı dönemde makyaj kategorisinde pazara gidiş stratejilerinin değişimine ilişkin projenin liderlerinden biri olan Burak “Bu sayede makyajda çok ciddi bir büyüme görüyoruz pazarda son 3 yıldır. Genel hatlarıyla daha öncesine göre çok daha fazla çeşidin olduğu; promosyonla çok ciddi desteklenen ama bir yandan da Türk tüketicisinin ihtiyaçlarına uygun bir portfolyo oluşturduk ve buna göre de pazara gidiş stratejimizi değiştirdik.
Türkiye’deki makyaj ürünlerinin hane penetrasyonunu 10-15 puan yukarı çektik bu sayede” diyor. Colgate Palmolive Türkiye’de ise son 1 yılda dağılımı arttırmaya yönelik bir projede yer alıyor. “Watsons,Gratis & Rossmann gibi parfümeri mağazalarının kişisel bakım pazarında artan gücü ve indirim mağazalarının her geçen gün daha fazla tüketiciye ulaşıyor olması ile pazarın dinamikleri 10 yıl öncesine göre çok ciddi değişti. Biz de bu anlamda evrimsel bir değişime gittik doğal olarak ancak son 1 yılda bunu daha planlı, her bir müşteri için özel projeler ve dağılım yöntemleri tercih ederek ilerliyoruz” diyen Burak, yaptıkları işlerle kozmetik sektöründe denenmiş ama ağız bakım ve kişisel bakım kategorilerinde denenmemiş birçok projeyi hayata geçirdiklerini ifade ediyor.