Hürriyet İK demek Nebahat demek

Nebahat Kardeşler Ergül / Medya ve İletişim Sistemleri 2002 / Hürriyet Gazetesi Reklam Müdürü

Hürriyet Gazetesi’nde eğitim ve insan kaynakları sektörlerinden sorumlu. Bu yıl, 15. Yılını geride bırakan Hürriyet İK’nın pazar liderliğini korumasını sağlıyor.

Üniversiteden sonra önce görsel tasarım ve halkla ilişkiler alanında çalışan Nebahat, kariyerini eğitim aldığı alanda sürdürmek istediği için medya reklam satışı alanına yönelmeye karar verir. Bu kararla birlikte, içinde tüm iletişim sistemlerini barındıran medya sektörü ile tanışır. Ve sektöre bundan tam yedi yıl önce Hürriyet Gazetesi Reklam Grubu’nda müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başladığında adım atar.

Üniversitede okuduğu bölümde aldığı eğitim sayesinde, sektörde konuşulan dili, kullanılan terimleri rahatlıkla anlayabilir. Bu eğitimin çok büyük avantajlarını görür ve işe alışma sürecinde bu anlamda bir zorluk yaşamaz. BİLGİ’nin neredeyse tüm bölümlerinin eğitmen kadrosunun, ağırlıkla sektörün duayen isimlerinden oluştuğunu düşünen Nebahat, bu nedenle üniversitede eğitim aldığı hocalarının, iş yaşamındaki duruşlarını, şirketlerinin yapılarını iş ortaklığı yaparak görme fırsatı bulur.

Üniversitede okuduğu yıllarda, Halk Sigorta’da (yeni adıyla Yapı Kredi Sigorta), First Montage Studio’da, CNN Türk’te ve son olarak Eczacıbaşı Holding’de farklı departmanlarda, yaz dönemlerinde stajlar yapar. Öğrenim hayatında, iş dünyasında tam olarak neler olduğunu ve hangi alana yönlenmek gerektiği kestirilemediği için, yapılan stajların insana; okurken iş hayatını az da olsa tanıma şansı verdiğini düşünüyor. Onun yaptığı stajlar da kariyerini ne yönde yaparsa daha mutlu olacağı konusunda fikir verir ve yönlendirir, geleceğini şekillendirmesinde son derece faydalı olur.

Yedi yıldır Hürriyet’te

 

Mezun olduktan sonra daha önce stajyer olarak çalışmaya başladığı Eczacıbaşı Holding Basın ve Dış İlişkiler Departmanı’nda çalışır.  Bir süre sonra oradan ayrılıp,  BBA Beymen’de görsel tasarım departmanında işe başlar ve birkaç ay sonra müşteri ilişkileri departmanına geçer. Beymen’de toplam 1,5 sene çalıştıktan sonra 2005 yılında Hürriyet gazetesinde müşteri temsilcisi olarak işe başlar. Finans, bilişim ve iletişim sektörlerinden sorumlu olarak çalıştığı o dönem Hürriyet’te tanıştığı eşi ile 2009 yılında evlenir. 

Bugün reklam müdürlüğü yaptığı Hürriyet’teki işini ‘gazetenin sayfalarını satmak’ olarak özetleyen Nebahat, ancak çok detaylı ve dikkat isteyen, pek hata kabul etmeyen bir iş yaptıklarını vurguluyor. “Günlük mecranın en büyük zorluklarından biri her gün okurumuza hatasız ve kusursuz bir ürün hazırlamak durumunda olmamızdır” diyen Nebahat, çok hareketli ve anlık bir iş yapıyor.

Dönem dönem müşteri talepleri doğrultusunda veya kendi inisiyatifleriyle reklam verenlere özel projeler de hazırlıyor. Hürriyet’in bu konuda Türkiye’de ilk departmanlaşan gazete olmanın avantajını yaşadığını söylüyor. Reklam Grubu’nun içinde sadece özel projelerden sorumlu bir ekip olduğunu ve normal ilan kullanımlarının yanında bu departman tarafından hazırlanan reklam verene özel ilan alanlarını da satmanın işlerinin önemli bir parçası olduğunu ifade eden Nebahat, şu an eğitim ve insan kaynakları sektörlerinden sorumlu ekipte görev alıyor.

Hürriyet İK için çalışıyor

 

İnsan kaynakları sektörünün ana gazeteden ziyade pazar günleri yayınlanan Hürriyet İK’da yer aldığını açıklayan Nebahat için, bu yıl 15. yılını geride bırakan Hürriyet İK, çok önemli. Medyadaki değişimin gazeteye de direkt yansıdığını belirten Nebahat, online mecraların ve sosyal ağların güçlenmesi ile gazetede de birtakım yeniliklere gidildiğini söylüyor. Ayrıca teknolojinin hızla gelişmesi ile televizyonunun gittikçe daha avantajlı hale geldiğini ifade ediyor. Tüm bunların karşısında, her geçen gün gazeteyi geliştirmeye ve tüm hedef kitlelerde daha da güçlenmeye gayret ediyor.

Bu işe ilk başladığı dönemde uzun yıllar bu işi yapmak gibi bir planı olmayan Nebahat,  kariyeriyle ilgili bundan sonra Hürriyet’te kazandığı bilgiler ve tecrübe ışığında iletişim sektörünün diğer dallarını da tanımayı hedefliyor. Masanın diğer tarafına oturmak ve satmak yerine satın almanın püf noktalarını bilerek markayı tanıtmak, bilinirliğini arttırmak veya pekiştirmek için planlamalar yapmak istiyor. Nebahat iş dışındaki zamanlarında film izlemekten ve kitap okumaktan büyük keyif alıyor. Yemek yapmak da onu rahatlatan uğraşlardan biri.

Powered by Openmedia