Aziz Atilla Gürcan / İşletme 1999 / Groupama Emeklilik ve Groupama Sigorta İK Müdürü
Kendi işini kurmak istiyordu ama hayat onu farklı işlere taşıdı. Çağrı merkezi’nden girdiği Garanti Bankası’ndan sekiz sene sonunda İK Müdürü olarak Grupama’ya transfer oldu.
“Okuldayken ve okul bittikten sonra iki yıl boyunca tek hedefim bir şirket kurup kendi işimi yapmaktı, beceremedim” diyen Atilla, daha öğrenciyken birkaç iş deneyimi yaşar. İkinci sınıfta o dönem Türkiye’nin ilk çağrı merkezi olan Yapı Kredi Bankası çağrı merkezinde müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başlar. Okul nedeniyle burada vardiyalı çalışır, zor olmasına rağmen burada iş hayatını öğrenir. Okula devamsızlık artınca, yaklaşık bir yıl çalıştığı Yapı Kredi Bankası’ndaki işi bırakır. Aynı sene yaz döneminde Türkiye bilişim fuarlarını düzenleyen Interpro’da şimdiki adı ile Cebit’te pazarlama bölümünde çalışmaya başlar. Ama part time çalışma imkanı olmadığı için buradan da ayrılmak zorunda kalır. Daha öğrenciyken edindiği bu iki iş deneyimi ona büyük faydalar sağlar.
Atilla, mezun olduktan sonra beş kişiden oluşan bir IT şirketinde müşteri temsilcisi olarak altı ay çalışır, ardından ortağıyla birlikte kendi şirketini kurar. Web design ve network uygulamaları konusunda çalışmak üzere kurdukları şirketi bir sene sonra deneyimsizlik ve ekonomik kriz nedeniyle kapatmak zorunda kalır. Ardından yaklaşık bir sene tıp kongreleri ve fuarlar düzenleyen Boyut Turizm’in kuruluş aşamalarında hem kongreler proje sorumlusu hem de IT sorumlusu olarak çalışır.
Ardından 2002 yılında Garanti Bankası Çağrı Merkezi’nde takım lideri olarak çalışmaya başlar. Daha önce Yapı Kredi’de edindiği deneyim sayesinde direk ekip yönetimi yapmak üzere en alt seviyeyi atlayarak Garanti’de çalışma fırsatı bulduğunu söyleyen Atilla burada kendisine bağlı olan ve yabancı müşterilere hizmet veren 10 kişilik bir ekibi yönetir. Bir sene sonra 70 kişi ve beş takım liderinden sorumlu yönetmen olur. Garanti Bankası’nda ekip yönetimi ile ilgili çok sayıda eğitim alır, o sırada koçluk, motivasyon, yetkinlik, huy kalıpları, performans yönetim ve gelişimi, işe alım teknikleri, stres yönetimi gibi kavram ve konularla tanışır ve İK macerası böyle başlar. Doğru kişiyi doğru işe yerleştirmek, bu kişilerin kariyerlerine bir katkıda bulunmak, onları yukarıya taşımak ve kariyer yolunda ilerlemelerini sonrasında da teşekkürlerini almak, yüzlerindeki gülümsemeyi hissetmek onu çok mutlu eder ve “Benim işim bu olmalı” diye düşünür.
Garanti Bankası’nda sekiz yıl çalıştı
Garanti Bankası’nda sırasıyla çağrı merkezi, bireysel bankacılık pazarlama ve insan kaynaklarında çalışan Atilla, pazarlamadaki üçüncü ayda burada çalışmak istemediğine karar verir. Daha çok insan kaynakları yönetimi yapabileceği bir alanda görev yapmak istediğini anlar ve İK’ya geçmek ister. Yaklaşık bir yıl süren mülakatlar ve bekleme sonunda İK’da çalışmaya başlar. İlk altı ay, 500 kişinin çalıştığı orta Anadolu bölge müdürlüğü planlama yönetmeni, daha sonra da bin kişinin çalıştığı Ankara Bölge Müdürlüğü’nden sorumlu planlama yönetmeni olarak görev yapar. Bu görev nedeniyle, şubeleri ziyaret edip çalışan personel ile tek tek görüşüp isteklerini, huzursuzluklarını, kariyerlerini, bunları nasıl yöneteceklerini tartıştıklarını söyleyen Atilla, “İK’da çalıştığım sürece, planlama yönetmenliği dışında, Garanti Bankası’nın headcount bütçesinden sorumlu oldum. Her 4 ayda bir gelecek 3 senenin çalışan sayısı projeksiyonlarını hazırladım” diyor.
Toplam 8 yıl çalıştığı Garanti Bankası’ndan ayrılan Atilla, 2010 yılı Mayıs ayında Groupama Emeklilik ve Groupama Sigorta’da çalışmaya başladı. Halen Groupama’da İK müdürü olarak görev yapan Atilla, bu konuma gelmesinde Garanti Bankası’nın çok büyük payı olduğunu düşünüyor.
Şimdi Groupama’nın İK’sını kuruyor
Groupama’da çalıştığı son altı aylık dönemde yoğun olarak İK süreçlerinin yenilenmesi, performans takip sistemlerinin oluşturulması, kariyer haritalarının belirlenmesi, görev/ünvan yetkinliklerinin oluşturulması ve kapasite planlarının yapılması, norm kadro belirlenmesi ve iş değerlemelerinin oluşturulması konularında detaylı projeler yürüten Atilla, hedeflerinin bu sistemleri 2011 sonuna kadar sırasıyla uygulamaya almak, şirketi iş arayan gençler tarafından daha tercih edilir haline getirmek ve mevcut çalışanların çalışmaktan mutlu oldukları aidiyet duygusu geliştirdikleri bir kültür yaratmak olduğunu söylüyor.
Groupama’da çok değer verdiği ve kendisini ileriye taşıyacağına inandığı bir misyonu olduğunu belirten Atilla, geleceğe yönelik kariyer planları ile ilgili şunları söylüyor: “Yeniden yapılanma sürecinde önümüzdeki 3-4 yıl burada İK konusundaki deneyimlerimi paylaşmak, hem öğrenmek hem de öğretmek istediğim birçok konu var. Bu hedeflerimi yerine getirdikten sonra yine Groupama bünyesinde ya da global başka bir şirkette yurtdışında İK alanında çalışmak istiyorum. Özellikle Uzakdoğu’da bu konuda görev yapmak, Uzakdoğu kültürünü daha yakından tanımak ve Avrupa kültürü ile Uzakdoğu kültürünün harmanından oluşan İK uygulamaları üzerinde çalışma yapmak ve deneyim kazanmak istiyorum.”
Atilla iş dışında bir şeyler yapmaya çok fazla vakit bulamasa da en büyük hobisi fotoğraf çekmek. Doğa fotoğrafçılığını çok seviyor. Garanti Bankası fotoğrafçılık kulübünde tanıştığı bu keyifli hobi onu çok rahatlatıyor. Özellikle yoğun tempoda çalışan plaza insanlarına bu keyfi öneren Atilla, bu hobisi sayesinde hem şehir hayatından biraz uzaklaşabildiğini hem de dönüp çektiği fotoğraflara baktığında o keyifli anları tekrar hatırlayıp mutlu olduğunu söylüyor.