Emre Tekinalp / Uluslararası Finans 2006 / Tadım Kuruyemiş İcra Kurulu Üyesi
Türkiye’nin ilk kuruyemiş markası Tadım’ın geleceği bir bilgi mezununun ellerinde. Aile şirketinin geleceğine innovasyonla yatırım yapan Emre Tekinalp, pazarı yeni ürünlerle geliştirmenin yollarını arıyor.
Üniversitede uluslararası finans eğitimi alan Emre Tekinalp, bugün 39 yıllık aile şirketi Tadım Kuruyemiş’te yöneticilik yapıyor. Tekinalp, üniversite eğitimi sırasında okuldaki ilk yılından itibaren yaz aylarında ve hafta içi ders saatleri dışında aile şirketlerinde çalışır hep. Hammadde tedariği, üretim ve satış departmanlarında görev alır. Mezun olduktan sonra ise satış ve pazarlamadan sorumlu icra kurulu üyesi olarak görev alan Tekinalp, şu anda Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür olarak Tadım’daki görevine devam ediyor. Emre, bir önceki kuşaktan devraldığı değerlerin korunması ve şirketin organizasyonel yapısının daha hızlı geliştirilmesi konusunda birçok çalışma yürütüyor. Tadım’ın nesiller boyu süren öyküsünden öğrendiklerini, taze bilgileriyle harmanlayarak markanın değerini iyileştirmeye ve daha ileriye taşımaya çalıştığını anlatıyor. Ailenin genç temsilcisi olarak, Tadım’ın dinamik ve yenilikçi yönünü destekleyen ve şirketine bu anlamda önemli girdiler sağlayan Tekinalp, geçtiğimiz yıl pazara sundukları fındıklı, yerfıstıklı ve antep fıstıklı çeşitleri bulunan kuruyemiş barı Tadımca’yla bir ilke daha imza attıklarından bahsediyor.
İnnovasyon ürünü Tadımca
Tadım’ı diğer kuruyemiş markalarından ayıran ve onu bu sektörde avantajlı konuma taşıyan en önemli özelliği, Türkiye’de kuruyemişi paketleyerek satan ilk marka oluşu. Kurulduğu 1971 yılından bu yana kuruyemiş sektöründeki liderlik konumunu koruyan Tadım, sürekli sektöre yenilikler getiren, öncülük eden bir marka olma özelliği taşımış. Kuruyemiş pazarının bu lider markası, geçen yıl pazara sunduğu Tadımca’yı 2010 boyunca etkin reklam ve tanıtım kapmanyalarıyla büyütmeyi hedefliyor. Tekinalp, Tadımca’nın, katıldığı Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü’nden (ITQI) ‘Üstün Lezzet Ödülü’ kazandığını söylüyor. Düşük kalorili, sağlıklı bir atıştırmalık olarak sundukları Tadımca, şirketin inovasyon ürünü olarak karşımıza çıkıyor. Yüzde 60’ı kuruyemiş ve kuru meyve karışımından oluşan bu ürünün, Türkiye’de ve dünyada birebir benzeri de yok üstelik.
Tadım halihazırda Türkiye’nin paketli kuruyemiş ihtiyacının yüzde 50’sini karşılıyor. Tekinalp, Tadım bu kadar güçlü bir Pazar payına sahip olsa da bu yıl Tadım’ın yurtiçi pazar payını yüzde 10 oranında artırmayı hedefliyor. Yurt dışında ise uzun vadede bir üretim tesisi kurarak daha güçlü bir yayılma planladıklarını söylüyor. Halen Avrupa’da birçok ülkede etnik pazarlarda ürünleri yer alan Tadım’ı, Ortadoğu ve Afrika pazarlarına da taşımak Tekinalp’in hedefleri arasında… Şu anda yurtiçinde 78 bayiyle hizmet veren Tadım, yurt dışında ise yaklaşık 20 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.
Krizi ayçekirdeğiyle atlattı
Yaşanan son ekonomik krizin yarattığı olumsuzluklardan, ilk çeyrekte sektör olarak etkilenen Tadım için, ikinci ve üçüncü çeyreklerde ise mevsimsellik etkisinin de katkısıyla olumsuz hava dağılmaya başlar. Özellikle yaz aylarında, insanların vazgeçilmez arkadaşı ay çekirdeği, her sene olduğu gibi sektördeki lokomotif görevini üstlenmiş. Krizin yaşandığı kış aylarında da insanların evlerinde kuruyemiş yiyerek vakit geçirdiği zamanlar çok olmuş. Tekinalp, geçen senenin geneline bakıldığında hem mahsul kalitesi hem de satış seviyesi olarak, sektörün iyi bir yıl geçirdiğini söylüyor. 2010 için daha olumlu beklentiler içinde olduklarını anlatan Tekinalp, bunu sağlayacak en büyük etkenin, halkın sağlıklı beslenme konusunda gün geçtikçe daha bilinçli hale gelmesi olduğunu dile getiriyor. Özellikle fındık, badem, ceviz, kayısı gibi ürünler olmak üzere kuruyemişin, artık uzmanlar tarafından da önerilen gıdalar arasında yer aldığını vurguluyor. Kuruyemiş tüketiminin yaklaşık yarısının hala açık kuruyemiş olarak gerçekleşmesi ise Tadım’ın önündeki bir başka aşılması gereken engel.