Selin Kır / Halkla İlişkiler 2003 / Mavi Jeans Halkla İlişkiler Sorumlusu
İdealinde müzik vardı ama halkla ilişkiler okudu. Altı yıl çalıştığı Leo PR’da 3M, P&G, NBA gibi çok sayıda markanın iletişimini yönetti. Bugün Mavi’nin halkla ilişkileri selin’e emanet.
Aslında Selin’in kariyer planları arasında müzikle ilgili bir şeyler yapmak vardı. Hiçbir zaman aklından kurumsal iletişimci olmak gibi bir düşüncenin geçmediğini söyleyen Selin, liseden sonra girdiği konservatuar sınavında istediği bölümü kazanamayınca, müzik dışındaki ilgi alanlarını keşfetmeye başlar. İnsanlarla iletişimi kuvvetli olduğu için halkla ilişkilere yönelen Selin’in üniversite sınavında İstanbul Bilgi Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü öncelikli tercihi olur. Kurumsal iletişimin, üniversitede eğitimini aldığı halkla ilişkilerin içinde yer aldığını belirten Selin, mezun olduğundan beri, halkla ilişkiler sektöründe çalışıyor.
Üniversitede aldığı eğitimin, iş hayatında çok faydasını gördüğünü söyleyen Selin, üniversite son sınıftayken kısa dönemli bir staj yapar. Ancak bu stajdan ziyade, hazırladığı mezuniyet projesinin kariyerine çok büyük etkilerinin olduğunu belirtiyor. “Sağlık proje grubu olarak okulumuzun bulunduğu Kuştepe’ye bir poliklinik açmıştık. Okulda öğrendiğimiz birçok şeyin uygulamasını bu proje sayesinde görmüş olduk” diyen Selin, mezun olduktan sonra, Markom Leo Burnett’in PR departmanı olan Leo PR’da çalışmaya başlar. 2004 yılında müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başladığı Leo PR’daki bu ilk iş deneyiminin oldukça uzun soluklu olduğunu dile getiren Selin, 2008 yılına kadar burada çalışmaya devam eder. Selin 2008 yılına kadar müşteri temsilcisi olarak çalıştığı Leo PR’da kurumsal iletişim, medya ilişkileri, pazarlama iletişimi, etkinlik yönetimi, kriz iletişimi, sosyal sorumluluk projeleri, iç iletişim çalışmaları ve sponsorluk yönetimi konularında görev alır. Ayrıca yeni iş geliştirme ve Leo PR’ın bağlı olduğu network olan MS&L ile ilişkilerin yürütülmesi konularında çalışır. Ardından yine Leo PR’da 2008 yılından Ocak 2010’a kadar da müşteri direktörü olarak görevine devam eder.
Leo PR’da çalışırken farklı sektörlerden birçok marka ile çalışma fırsatı bulan Selin’in çalıştığı markalar arasında; 3M, P&G, NBA (National Basketball Association), Honda, Best Buy ve Alvimedica bulunuyor. Selin Kır, bunlardan NBA Türkiye lansmanı ile Efes Pilsen-Minnesota Timberwolves arasında oynanan Türkiye’deki ilk NBA maçının en çok keyif alarak yürüttüğü projelerden olduğunu dile getiriyor.
Mavi’nin iletişim sorumlusu oldu
Leo PR’dan ayrıldıktan sonra Nisan ayında, hep çalışmayı hayal ettiği Mavi Jeans’e geçen Selin, dokuz aydır Mavi’de halkla ilişkiler sorumlusu olarak görevini sürdürüyor. Burada markanın tüm iletişim çalışmalarından sorumlu. Basın ilişkileri, etkinlik yönetimi, sponsorluklar ve dijital iletişim çalışmaları sorumlulukları arasında.
Dergi yayına hazırlandığı zamanlarda yoğun olarak, Mavi Jeans’ın sponsorlarından biri olduğu Marka Konferansı için çalışan Selin, konferansta bir stant açarak, buradan ziyaretçilerin fotoğrafını çekip konferansın stil albümünü oluşturacaklarını söylüyordu. Bu albümü hem standtaki ekranlarından konferans boyunca yayınlayacaklarını, hem de facebook sayfalarında Marka Konferansı’na özel bir albüm oluşturarak paylaşacaklarını ifade ediyordu.
Şubat ayında gerçekleştirilecek İstanbul Fashion Week’te bir defilelerinin olduğunu da söyleyen Selin, şu aralar bununla ilgili çalışmaların da yoğun olarak devam ettiğini belirtiyor. Ayrıca 2011 Eylül ayının Mavi’nin kuruluşunun 20.yılı olduğuna dikkat çeken Selin, 20. yılla ilgili ne tarz etkinlikler yapacaklarını da şimdiden planlayıp yavaş yavaş harekete geçmeye başladıklarını sözlerine ekliyor.
“Mavi benim her zaman çalışmayı istediğim bir markaydı. Dolayısıyla şu anda Mavi ailesinin bir üyesi olmaktan çok mutluyum. Henüz sadece 9 aydır burada çalışıyor olsam da daha uzun yıllar Mavi bünyesinde kalıp kariyerimde ilerlemek istiyorum” diyen Selin, halen Bilgi Üniversitesi’nin Moda Yönetimi Sertifika Programı’na devam ediyor. Bu programdan edindiği bilgi ve deneyimleri işine yansıtarak Mavi’nin moda konusundaki iletişim çalışmalarını daha da ileriye götürmek istiyor.
Leo’da çalıştığı projeler ödül aldı
Leo PR’da çalıştığı dönemde, müşterilerin bazı projelerinin ulusal ve uluslararası alanda çeşitli ödüllere layık görüldüğünü belirten Selin, ödül alan çalışmalarla ilgili, “Aygaz’ın ‘Dikkatli Çocuk Kampanyası’nın IPRA ve Sabre, ‘ALO Süper Anne’ projesinin ise Sabre ödülüne layık görüldüğünü, kendisinin de bu projelere katkılarının olduğunu vurguluyor.
İş dışında zamanlarında arkadaşlarıyla vakit geçirmekten keyif alan Selin, bunun dışında sinemaya, konserlere, çeşitli etkinliklere gidiyor. Selin için müzik hala en büyük tutku. Vakit buldukça seyahat ediyor. Hem yaptığı iş hem de özel olarak moda ile yakından ilgilenen Selin’in, modayı ve trendleri takip etmek, modanın tarihini incelemek özel ilgi alanları arasında.