İrem Poyraz / Halkla İlişkiler 2001 / Sabancı Holding Kurumsal İletişim Müdürü
Strateji ve MPR’da çok sayıda markanın iletişim danışmanlığını yürütür. Ardından masanın karşı tarafına geçerek, Yurtiçi Kargo ve Ciner Medya Grubu’nda çalışır. Bugün ise Sabancı Holding’in marka yönetimi İrem’e emanet.
Kurumsal iletişime üniversitedeyken ilgi duymaya başlayan İrem, mezuniyet tezini de “İtibar Yönetimi” konusunda hazırlar. İş hayatına girdikten sonra, bu alanda farklı sektörlerin iletişim dinamiklerini yakından tanıdıkça, kurumsal iletişim konusuna odaklanma kararı alır. Halkla ilişkiler okumanın, işin akademik boyutunu tanımak adına katkıları olduğunu düşünen İrem, mezun olduktan sonra İngiltere’de University of Westminster’da ‘Pazarlama İletişimi’ konusunda yaptığı yüksek lisansın da bugünkü kariyerine birçok faydasını görür.
Üniversitede okurken çeşitli halkla ilişkiler ajanslarında staj yapan İrem, ayrıca Bilgi’nin tanıtım departmanında da part-time çalışır. İş hayatını tanımak ve mesleğin dinamiklerini öğrenmek açısından bu çalışmaların çok değerli olduğunu düşünüyor. Mezun olduktan sonra önce master yapan ardından Institude of Direct Marketing’in uzmanlık sertifika programına katılan İrem, Türkiye’ye döndükten sonra Strateji Halkla İlişkiler’de çalışmaya başlar. Ardından üç yıl MPR Halkla İlişkiler’de müşteri temsilcisi olarak görev yapar. Ardından masanın diğer tarafına geçerek sırasıyla Yurtiçi Kargo’da reklam ve halkla ilişkiler uzmanı, Ciner Medya Grubu’nda kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler yönetmeni olarak çalışır.
Halkla ilişkiler ajanslarında çalışırken; British American Tobacco Türkiye, AKKÖK Şirketler Grubu, Colgate Palmolive Türkiye, Eczacıbaşı Kozmetik (NIVEA), GIDASA gibi kurumlar ve markalara hizmet eden İrem, hizmet verdiği bu kurumlar için; iletişim danışmanlığı tanımı altında, ihtiyaçlarının saptanması, iletişim stratejilerinin planlanması ve uygulamalarının hayata geçmesinden sorumlu olur. Aynı dönemde TEKEL’in özelleştirilmesi, Colgate Diş Bakım Günleri, Piyale markasının lansmanı gibi birçok heyecan verici projede yer alır.
Medyatik projelerde görev aldı
Ciner Medya Grubu’nda, grup bünyesinde yer alan 30’a yakın markanın kurumsal iletişim stratejilerinin belirlenmesi, bu stratejiler doğrultusunda tüm iletişim faaliyetlerinin planlanarak yürütülmesi, etkinliklerin yönetimi ve sponsorluk uygulanmalarının gerçekleştirilmesinden sorumlu olan İrem, bu dönemde, İstanbul’dan başlayıp Bodrum’da sona eren ve 10 gün süren Sabah Gazetesi- Deniz Kuvvetleri Açık Deniz Yat Yarışları, CEBIT Fuarı, Auto Motor Sport dergisinin lansmanları gibi önemli projelerin hayata geçirilmesinde görev alır.
İrem, 2006 yılında Sabancı Holding’den gelen teklifle burada kurumsal iletişim uzmanı olarak göreve başlar. 2009 yılında da Sabancı Holding’de kurumsal iletişim müdürlüğü görevine getirilir. Bugün “Sabancı” markasının iletişim ve marka yönetimine dair tüm konular onun sorumluluk alanına giriyor. Türkiye’nin itibarı en yüksek markası için çalışan ekibin bir parçası olan İrem, bu itibarı korumak ve geliştirmek için lider iletişiminden, online mecralar ve sosyal medya yönetimine, kurumsal marka yönetiminden uluslararası medya ilişkilerine geniş bir yelpazenin sorumluluğunu üstlenmiş durumda.
İrem’in şu anki başlıca sorumlulukları arasında; şirketin yönetim kurulu başkanı, CEO’su ve grup başkanlarıyla iletişim, uluslararası ve ulusal medya, sosyal medya, etkinlik yönetimi, sponsorluk iletişimi ve kurumsal marka yönetimi bulunuyor.
Sabancı’da sayısız projeyi hayata geçirdi
Dört yıldır çalıştığı Sabancı’da, aralarında One Young World Gençlik Zirvesi, Efsane İstanbul Sergisi, Dünya Ekonomik Forumu İstanbul Zirvesi Sponsorluğu, merhum Sakıp Sabancı’yı Anma Etkinlikleri, çeşitli şirketlerin satış ve birleşme süreçlerinin iletişim çalışmalarının yer aldığı sayısız projeyi hayata geçiren İrem, bu süreçte kendisini en çok, Sakıp Sabancı Hat ve Resim Koleksiyonu’nun Lizbon, Madrid ve Sevilla’da sergilenmesi projesinin heyecanlandırdığını dile getiriyor. Bu eşsiz bir sanat hazinesini yurtdışındaki sanatseverlerle buluşturmak ve bu sergiler aracılığı ile Türkiye’nin tanıtımına katkıda bulunmak onun için çok değerli.
Uzun vadede, bu meslekte edindiği deneyimleri uluslararası bir ortama taşımayı hedefleyen İrem, kişisel olarak da dünyanın farklı coğrafyalarını görmek ve farklı kültürleri daha fazla tanıma fırsatı bulmayı hedefliyor. İş dışında sinema, tiyatro, sergi gibi güncel sanat olaylarını takip etmeye ve dostlarıyla vakit geçirmeye çalışıyor. Uzun tatil fırsatları buldukça uzak seyahatlere çıkmayı seviyor. İki yıl önce yaptığı Peru seyahati ve yakın zamanda gittiği Vietnam-Kamboçya- Laos üçlüsünün kendisi için eşsiz deneyimler olduğunu vurguluyor.