Eda Gökmen Üçerler / Uluslararası İlişkiler 2002 / PepsiCo Beverages Kurumsal İletişim Uzmanı
BP ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’nda staj yapar. Mezun olduktan sonra hem ajans hem de kurum tarafında tecrübe kazanır. Sonunda PepsiCo Beverages’in yıllık iletişim planları Eda’ya emanet edilir.
İletişime ilgi duyduğunu üniversitedeyken fark eden Eda, bu ilginin ilerleyen yıllarda artarak büyüdüğünü ve aslında farkında olmadan tüm hayatını kapladığını belirtiyor. Bu nedenle üniversitedeki stajlarını da farklı sektörlerde hep bu alanda yapar. BP, Unilever, Maxxium, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı’ndaki deneyimleri profesyonel iş yaşamına önemli izler bırakır. Bu kuruluşlarda staj yaparken, hem kurumsal hem de pazarlama iletişimi alanlarında tecrübe edinir. Bu sayede güçlü insan ilişkileri kurmayı, projelere liderlik etmeyi, çok çalışmayı, ekip çalışmasının önemini, sektörleri tanımayı, planlama, organizasyon, önceliklendirme becerilerini, müşteri-odaklı bakış açısı geliştirmeyi öğrenir.
Okuldan mezun olduktan sonra hocası Soli Özel’in yönlendirmesiyle Tribeca İletişim Danışmanlığı’nda üç seneyi aşkın önce iletişim uzmanı olarak, ardından da Avrupa Birliği’nin Türkiye’de tanınması amacıyla yürütülen AB İletişim Projesi ekibinde medya uzmanı olarak görev alır. Daha sonra, bir buçuk yıla yakın MSD’de önce pazarlama toplantıları ve promosyon materyalleri koordinatörü, daha sonra da medya ilişkileri uzmanı olarak, ardından kısa bir süre Prysmian Kablo ve Sistemleri’nde PR, reklam ve ticari pazarlama uzmanı olarak çalışır. İlaç sektörünü çok sevdiği için Abdi İbrahim’e kurumsal iletişim uzmanı olarak geçer. Bir buçuk yıla yakın PRfit İletişim Danışmanlığı’na proje bazlı destek verir. Aynı zamanda, Galatasaray Üniversitesi’nde İletişim Stratejileri ve Halkla İlişkiler alanında yüksek lisansını tamamlar. Bu yoğun tempo içinde Bilgi’den tanıştığı arkadaşı Okan’la 2009 yılında evlenir.
Markanın iletişim planlarını hazırlıyor
Dokuz ay önce çalışmaya başladığı PepsiCo Beverages’da kurumsal iletişim uzmanı olarak çalışan Eda, hem kurumun hem de markalarının yıllık iletişim planlarını oluşturuyor, uyguluyor, bu kapsamda hedef kitleler nezdinde marka bilinirliğini artıran röportajlar, özel haber çalışmaları, basın bültenleri hazırlıyor, basın toplantıları, basın gezileri, medya yuvarlak masa toplantıları, basın sohbet yemekleri düzenliyor, fuarlar, sempozyum ve seminerlere katılım sağlıyor. Pazarlama departmanına marka ile ilişkili medya ilişkileri danışmanlığı vermek, kurumun hedef kitle ile iletişiminde kullandığı iletişim araçlarını (broşür, leaflet, websitesi, yıllık raporlar vs.) üretmek, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri geliştirmek, uygulamak, uygulanmasına destek olmak ve kurumun iç iletişim faaliyetlerinin yürütülmesinden de sorumlu.
‘Kızlarımız Okuyor’ projesi gündemde
Şu anda dünyanın ikinci en büyük yiyecek ve içecek şirketi olan PepsiCo’nun “Fayda Gözeten Performans” vizyonu çerçevesinde uyguladıkları “Kızlarımız Okuyor” projesini geliştirmek ve kapsamını genişletmek için çalıştıklarını dile getiren Eda, ayrıca, 2011 yılı için PepsiCo Beverages markalarının iletişim planlarını hazırlıyor. “PepsiCo Beverages markalarının her zaman yaptığı gibi yine hedef kitlelerimizi çok şaşırtacak sürprizlerimiz olacak” diyor.
“Bizim işimiz ekip işidir. Sonunda ödüllendirilen kurumumuz oluyor. Zaten projenin hayata geçmesi ve amacına ulaşması, birilerinin hayatında fark yaratması bizler için en büyük tatmin” diyen Eda, gelecekte iletişim alanında kendini geliştirmek, özellikle kurumsal sosyal sorumluluk alanında işinin en iyisi olmak, iyi bildiği alanlarda genç meslektaşlarına koçluk yapmak istiyor. Dalmayı çok seven Eda, 1-yıldız dalgıç brövesine sahip. Fırsat buldukça Kaş’a dalmaya gidiyor. “Denizin altı bambaşka bir dünya, kaplumbağlarla yüzmek, balık sürülerinin danslarını seyretmek, batıkları keşfetmek, gece dalışında kalamarların prenses gibi süzülüşlerini görmek çok keyifli” diyen Eda, bunun dışında seyahat etmekten, yeni yerler keşfetmekten büyük keyif alıyor.