Simay Tanışkan – Uluslararası İlişkiler 2008 – L’ Oréal Tüketici Ürünleri Ulusal Kanal Zincir Mağazalar Müdürü
FMCG ve satıştaki adrenalin ile her gün işe giderken farklı bir heyecan duyan Simay, daha fazla tecrübe biriktirerek satış direktörü olmayı hedefliyor.Simay’ın mezuniyetten sonra çalışmak istediği sektör ve departmana karar vermesinde okul hayatı boyunca yaptığı stajların büyük etkisi var. Öncelikle birinci sınıfın sonunda finansal danışmanlık veren küçük bir aile şirketinde staj yapmasıyla yerel ve aile şirketlerinde çalışmanın onu mutlu etmeyeceğini fark eden Simay, ikinci sınıfın sonunda Turk Tuborg Carlsberg’de insan kaynakları departmanındaki stajında da sektörü ve şirket içindeki diğer departmanları yakından gözlemleme fırsatı yakalar. Böylelikle FMCG gibi dinamik bir sektörde satış gibi dinamik bir departmanın ona ne kadar heyecan vereceğini anlar. “Kararımda en etkili şey tek bir olay değil bu süreçte içimdeki bir his oldu” diyen Simay’ı yaklaşık dokuz yıldır da içindeki bu güçlü his yönlendiriyor.
İlk işi okulu oldu
Simay BİLGİ’de uluslararası ilişkiler bölümünü ilk kazandığında, herkes onun diplomat olacağını düşünse de o kariyerine farklı bir yön verir. “Tekrar okula dönme ve kariyerime baştan başlama fırsatım olsaydı yine aynı tercihleri yapardım” diyen Simay okuduğu bölümün ona hayata karşı özel bir bakış açışı ve duruş kazandırdığını düşünüyor.
Mezun olduktan sonra ise yüksek lisans yapmayı düşünmeden profesyonel anlamda iş hayatına çalışanları için bir okul olan ve bu yönde yatırım yapan bir şirkette, Unilever’de Management Training (Geleceğin Liderleri) programıyla başlar. İki yıl süren bir erken geliştirme programı sayesinde normal sorumluluğunun üzerinde, çok yoğun şekilde eğitimler alarak ve farklı departmanlardan oluşan ekiplerle gerçekleştirdiği projeyle 5-6 yılda edinilebilecek bir tecrübeyi 2 yılda kazanır. Simay Unilever’de geçirdiği bu iki yılı onun yüksek lisansı olarak tanımlıyor.
Müşteri ve kategori yönetiminde uzmanlaştı
Mezuniyetinden bir hafta sonra Unilever Müşteri Geliştirme (Satış) Departmanı’nda Yerel Zincirlerde Saha Yöneticisi olarak işe başlayan Simay bir buçuk senelik saha deneyiminden sonra sırasıyla Yerel Zincirler Müşteri Yöneticisi ve Ulusal Zincirler Müşteri Yöneticisi olarak çalışır. 2013 yılının ortasında ise farklı şirket kültürü ve iş yapış şekli deneyimlemek adına Unilever’den ayrılma kararı alarak ve L’Oréal Parfümeri Kanalı’nda Zincir Mağazalar Müdürü olarak göreve başlar. Bu pozisyonuyla birlikte L’Oréal’de ekip yönetimi sorumluluğu da alır. Simay son bir aydır ise Ulusal Kanal’da Zincir Mağazalar Müdürü olarak görev alıyor. Burada müşterilerle birlikte ürünleri alışverişçilerle en doğru şekilde buluşturabilmek için planlamalar yapıp, bu planları hayata geçiriyor. Bu zincirin parçalarından biri müşterileri olduğu için ciro, kar, pazar payı ve ödeme dengesini kurması gerekiyor. “Biz bu dengeyi kurmaya çalışırken FMCG’de diğer sektörlere göre çok daha farkedilebilir bir şekilde kendimizi büyük bir değişimin içinde buluyoruz. Bu değişime ayak uydurup, öncü olabilmek adına da sürekli olarak alışverişçi trendlerini araştırarak, entegre kategori yönetimi çalışmaları yapıyoruz” diyen Simay müşteri, kategori yönetimi konusunda uzmanlaşmış durumda. Bunları destekleyen çok sayıda eğitim alsa da en önemli katkının “on the job training” olduğunu düşünüyor.
Hem Unilever’de hem de L’Oréal’de erkek bakım, saç bakım, deodorant ve yüz bakımı kategorilerinde bazı projeleri hayata geçiren Simay, hızla değişen trendlere ayak uydurmak ve işini bu yönde planlayabilmek için alışverişçi karar mekanizmasıyla ilgili araştırmalar yaparak kategori, marka ve müşteri önceliklerini entegre ettikleri kategori yönetimi çalışmaları yapıyor.
Satış direktörü olmak istiyor
Satış bir ekip çalışması olduğu için şu ana kadar başarısını bireysel bir ödülle taçlandırma fırsatı olmasa da Unilever’de müşteri yöneticisi olarak çalıştığı dönemde sorumlu olduğu global müşterilerinde, Türkiye olarak kişisel bakım kategorisinde müşteriyle entegre olarak en fazla örnek uygulamayı planlayan ve hayata geçiren ülke seçilmesi, onun ve ekibinin ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor.
Simay, FMCG ve satıştaki adrenalin her gün işe giderken onun faklı bir heyecan duymasını sağladığı için sektör ve departmanda şimdilik bir değişiklik düşünmüyor. Şu anki en büyük hedefi ise onu satış direktörlüğüne götürecek multifunctional deneyimi kazanmak.