Kanal D’de dört büyük sektöre bakıyor

Didem Alibeyoğlu /Sinema TV-Reklamcılık-2004 / Kanal D Reklam Satış Müdürü

Doğan TV’den Digitürk’e transfer olduktan sonra tekrar Doğan TV’ye geri dönen Didem, bugün Kanal D’nin fmcg, içecek, basın-yayınclılık ve turizm sektörlerinin reklamlarından sorumlu.

 

 

Üniversiteden mezun olmadan uzun süre önce reklamcılık alanında kariyer yapmaya karar verir. Ancak işin ne tarafında duracağına dair kararsızlıklar yaşar. Çünkü onun için başarının sırrı; yapılan işi sevmekle doğru orantılı. Ona göre sabah uyandığınızda gerçekten isteyerek ve heyecanla işe gitmek çok önemli. Reklam satışın bu anlamda çok heyecanlı bir iş olduğunu düşünen Didem, kariyerine çok doğru bir yerde ve sektörde, duayen olmuş insanlarla çalışma fırsatı yakalayarak başladığı için kendini çok şanslı görüyor. Ve reklam ‘satış’ı gerçekten çok sevdiğini itiraf ediyor.

Üniversitede yan dal olarak reklamcılık okuduğu için reklamcılık bölümünün ana derslerinin hepsini alan Ahu, işinde BİLGİ’li olmanın avantajını yaşar. Çünkü okuldan mezun olup işe başladığında, başka bir evrenden gelmiş bir uzaylı gibi olmaz, okuduğu bölümler, aldığı dersler sayesinde işe kolay adapte olur. Üniversite ikinci sınıftan itibaren her yaz staj yapar ve çalışır. İlk stajını Arzu Film’de yapım asistanı olarak yapar. Ertesi yıl Garanti Bankası Humanitas İnsan Kaynakları Şirketin’de eğitim ve seminer organizasyonu dapartmanında yarı zamanlı olarak çalışır. Kurumsal bir şirketin işleyişini görebilme ve insan ilişkilerini geliştirme açısından bu çalışma, part time da olsa büyük fayda sağlar. Daha sonra Med Yapım’da yapımcı asistanı olarak çalışır, produksyon işleri yapar.

Transferlerle ilerledi

 

Üniversiteden mezun olduktan birkaç ay sonra Ajans Media Dergi Grubu’nda Time out İstanbul in Turkısh, Time out İstanbul in English Travel& Leisure Turkey, Sabrina Kinitting Magazine ve  Bosch Dialog, DQ Dedeman Quarterly, Nivea Beauty, Sedir Kemer Golf&Contry Club, Liv Volvo, Feel Good Sinpaş kurumsal dergilerinin  reklam satış departmanında müşteri temsilcisi olarak işe başlar. Nisan 2007’de Doğan Tv D Smart’a geçerek reklam satış depatmanına müşteri temsilcisi olur ve 2009’da müdürlüğe terfi eder. D Smart’ın kurulma aşamasından itibaren üç sene boyunca her yılı, kendi sektörleri özelinde yüzde 30’luk bir büyüme ile kapattıklarını söyleyen Didem, Mart 2010’da Digitürk’e transfer olur. Burada Media Marketing departmanında LİG TV reklam satış müdürü olarak çalışmaya başlar. Lig TV’nin Türkiye’de tek ve satması inanilmaz zevkli bir mecra olduğunu dile getiren Didem, ihaleden sonraki süreçte, Digitürk’ün ödediği dudak uçuklatan rakamdan sonra, Lig TV reklam payını aynı oranda arttırmak için yüzde 100’lere varan zamlarla, çok başarılı bir sezon satışı geçirir. Mayıs 2011’de tekrar transfer olarak Doğan Tv Reklam Grup Başkanlığı KANAL D reklam satış müdürlüğüne getirilen Didem, “Sattığım mecra ne olursa olsun, reklam satışı zaten çok seviyordum bir de üzerine Türkiye’nin tartışmasız performansı ile en iyi kanalının reklamlarını satmak müthiş bir duygu” diyor.

2011 hedeflerini yakalayacak

 

Bugün Doğan TV reklam Grup Başkanlığı KANAL D Reklam Satış Müdürü olarak ekibiyle, fmcg, içecek, basın-yayıncılık ve turizm sektörlerinin operasyonunu yürütüyor. “Baktığımız sektörler özelinde 2011 Q4 için reklamverenin taleblerini doğru bir şekilde kurgulayarak, reklamverenleri en karlı ve doğru şekilde yönlendirerek, 2011’i hedeflerimizin de üzerinde bitirmeyi öngörüyoruz” diye konuşan Didem, bir yandan da 2012 özelinde reklam pazarı ve sektör büyümelerini analiz ediyor. Her müşteri özelinde ayrı ayrı görüşmeler yaparak, medya satın alma ajansı olan reklamverenlerle ajans üzerinden, ajansı olmayan reklamverenle direk iletişim kuruyor ve “Hayatımız reklamveren + ajans toplantıları + kanal performasları, ratingler , cpp.ler ve Kanal D’nin mutlak başarısı ile geçiyor” diyor.

Yaptığı işi daha iyi yapmak ve daha çok sektörü tanıyıp, daha fazla tecrübe kazanarak, ağır ve kendinden emin adımlarla ilerlemek isteyen Didem, her geçen yıl daha da büyüyen KANAL D ile beraber kendisi de daha fazla deneyim kazanıp daha çok büyümek istiyor. Didem’in işi dışında en büyük zevki spor. Haftanın en az üç günü spor yapıyor ve yüzüyor. Kitap ve büyük puzzlelar yapmak ona ayrı bir zevk veriyor. Hafta sonları küçük geziler yaparak istanbul’dan uzaklaşmaktan da büyük keyif alıyor.

Powered by Openmedia