Kemal Terim / Uluslararası İlişkiler 2004 / Stroer Kentvizyon Ulusal Satış Müdürü
Aile şirketini bırakarak medya reklam satışı yapmaya karar veren Kemal bugün Türkiye’deki 32 ilin açık hava reklam alanlarının satış ve pazarlaması için çalışıyor.
Üniversiteden mezun olduktan sonra yaklaşık bir sene tekstil işiyle uğraşan aile şirketinde çalışır. Tekstil ve aile işleri ilgisini çekmez çünkü daha rahat hareket edebileceği, özgür olabileceği, keyif alabileceği hareketli bir iş yapmak istediğini anlar. Okulda seçmeli olarak aldığı; medya, reklam ve iletişim derslerinden çok keyif aldığı, hatta yaptığı stajlarda hep satış odaklı işlerde başarılı olduğu için kariyer planını reklam-medya ve satış üzerinden yapmaya karar verir. Üniversitedeyken hem çalışıp hem de staj yapan Kemal, önce 2000 yılında beş ay kadar Türk Expres Havacılık&Turizm AŞ’de, 2003 yılında da iki ay kadar Marsa Kraft Foods Sabancı Gıda’da stajyer olarak çalışır. Bu stajlar sayesinde aslında satış işinin kendisine uygun olduğunu görür. Bu yüzden genç arkadaşlara okurken değişik alanlarda staj yapmalarını öneriyor. Mezun olduktan hemen sonra askere giden Kemal, Çorum’da altı ay kısa dönem askerlik yapar daha sonra iş hayatına atılır. Bu arada 2006-2007 yılları arasında Yeditepe Üniversitesi’nde PR ve Management alanlarında yüksek lisans yapan Kemal, yüksek lisansının ve okulda aldığı tüm derslerin iş hayatına çok faydası olduğuna dikkat çekiyor. Kemal bununla ilgili; “Sonuçta bizim işimizin temeli satış, yani birebir ilişki yönetimi. Yüksek lisans sayesinde hem yöneticilik vasıflarımı hem de müşterilerimle ilişkilerimi geliştirme şansı buldum. Aslına bakarsanız hayatta her şey PR ve satış üstüne kurulu” diyor.
Akşam’ın reklam müdürü oldu
Mezun olduktan sonra ilk profesyonel iş deneyimini Haziran 2005’ten Ocak 2006’ya kadar çalıştığı Kıngsheen Int. Ltd’de yaşayan Kemal, burada müşterilerin markalı ürünlerinin üretimi ve pazarlamasından sorumlu olur. Ardından Çukurova Medya Grubu’nun Yönetici Adayı Programı’na katılır. İki ay süren program kapsamında, gruba bağlı yazılı ve görsel mecralarda reklam satışı eğitimi alır. Bin 200 kişinin başvurduğu bu programa yaklaşık 12 kişinin seçildiğini açıklayan Kemal, bu program ile beraber medya dünyası ve reklam satışı ile tanışmış olur.
Programdan sonra Eylül 2006’da Türkmedya Reklam’da Akşam gazetesinin reklam müdürü olarak çalışmaya başlayan Kemal, burada çalıştığı yaklaşık 2.5 yıl boyunca Akşam gazetesinde reklam ve proje satışlarının gerçekleştirilmesinden sorumlu olur. Mart 2009’da Türkmedya’dan ayrılarak Stroer Kentvizyon’da çalışmaya başlayan Kemal, İstanbul başta olmak üzere Türkiye’deki 32 ilde yer alan açık hava reklam alanlarının satış ve pazarlamasını hayata geçirir. Bugün Stroer Kentvizyon Reklam Pazarlama Ulusal Satış Müdürü olarak görevini sürdürüyor. Stroer’in dünyanın beşinci, Avrupa’nın üçüncü Türkiye’nin ise en büyük açık hava reklam pazarlama şirketi olduğuna dikkat çeken Kemal şu aralar, sene başında belirledikleri şirket hedeflerini gerçekleştirmeye çalışıyor.
Yurtdışında kariyer yapmak istiyor
Çok sevdiği için satış ve medya işinden uzaklaşmayı hiç bir zaman düşünmeyen Kemal, önümüzdeki dönemde de bu sektörde çalışmayı planlıyor. Global bir firma ile ortaklığı olan Stroer’de kaldığı sürece, her zaman yurt dışında çalışma olanağına sahip olan Kemal, kariyerini yurtdışında sürdürmeyi istiyor ve yurtdışında çalışmanın kendisine her zaman cazip geldiğini dile getiriyor. Açıkhava reklam pazarının Türkiye’de henüz emekleme döneminde bulunduğuna dikkat çeken Kemal, bu alanda kat edeceğimiz çok fazla yol olduğunu belirtiyor.
Meslekte başarılı olmak isteyenlerin öncelikle kendilerini geliştirmeleri ve yeni şeyler öğrenmeleri gerektiğini düşünen Kemal, bununla ilgili şunları söylüyor: “Medya satışının içinde bulunuyorsanız bütün mecralar hakkında ve bütün sektörler hakkında bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Müşterilerimiz ile görüşürken onlar hakkında bilgi sahibi olmanız, faaliyet gösterdiği sektörün problemlerini bilmeniz, yeni gelişmeleri yakından takip edip kendilerine bunları aktarmanız satış sürecini olumlu etkileyen faktörlerdir.”
İşi ne kadar yoğun olursa olsun spora zaman ayıran Kemal, uzun bir süredir sguash oynayarak iş stresini atabiliyor. Seyahat etmeyi çok seven Kemal, mutlaka senede 3-4 kez tatile çıkıp kendine zaman ayırmaya çalışıyor. Son dönemlerde hobi olarak dekorasyon ile ilgilenmeye başladığı için kendi evinin dekorasyonu ve mimarisi ile bizzat kendisi ilgileniyor.