Kendine güveni tam bir yönetici

Bir kadın yönetici olarak hem okulunun hem de bizlerin gururu Gözde Tümay, bu iş için doğmuş adeta. Zaman planlamasını doğru yapmanın başarının anahtarı olduğunun altını çizen Tümay için en önemlisi iş-özel hayat dengesi. Başyazıcı Grubu’nda pazarlama müdürü olarak çalışan Tümay, mezun olduğundan bu yana geçen 11 yıllık kariyer öyküsünü anlattı. 

Eğitim durumunuzu sizden dinleyelim, hangi bölüm mezunusunuz?

2005 yılında Uluslararası Finans bölümünden mezun oldum. 2012-2014 yılları arasında yüksek lisans eğitimimi Santral Kampüsü’nde İletişim Fakültesi’nde Pazarlama İletişimi okuyarak tamamladım. Ayrıca 2013 yılında BİLGİ’nin Betül Mardin işbirliğinde gerçekleştirmiş olduğu Betül Mardin Halkla İlişkiler ve Kurumsal İletişim Sertifika Programı’na katıldım.

Neden BİLGİ’yi tercih etmiştiniz? Beklentiniz neydi?

İngilizce eğitimi, sosyal olanakları ve çok değerli profesörlerinin verdiği eğitimi sebebiyle sınavdaki ilk tercihim İstanbul Bilgi Üniversitesi’ydi.

İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin size en büyük katkısı ne oldu?

Sosyal yönümün kuvvetlenmesi, topluluk önünde sunum yapma alışkanlığı edinmek, kültürel etkinliklerden yararlanmak

BİLGİ’li olmanın ayrıcalığını hangi alanlarda hissettiniz?

İş başvurularında, sosyal çevremde ve kültürel alanlarda kendimi iyi yetiştirdiğim fark ettim hep. Kendine güvenen, ekonomik özgürlüğünü kazanan, Türkiye gibi kadın yöneticilerin azınlıkta olduğu bir ülkede dik duruşu ve özgüveniyle kendini ispatlamış biri olarak sadece sektörde değil hayatın her alanında hissettim.

Okul günlerinden unutamadığınız bir anınız var mı?

Yüksek lisans ve lisans eğitimim boyunca edindiğim arkadaşlıklar, dostluklar, bol kahkahalı mutlu günler, festivaller, sergiler, konuşmacılar, sunumlar ve edindiğim tüm tecrübeler benim için unutulmaz…

Kariyer sürecinizde bulunduğunuz noktaya gelene kadar neler yaşadınız? Şu an çalıştığınız şirketteki pozisyonunuz nedir?

Mezun olur olmaz Ünite İletişim PR Ajansı’nda işe başladım. Çok deneyimsiz ama hırslı ve azimliydim. Kendime güveniyordum. Hatta o yaştaki tecrübesizliğime göre fazla güveniyormuşum şimdi fark ediyorum. Sonra uluslararası bir gayrimenkul yatırım ve yönetim firması olan Multi Turkey’de sekiz yıl çeşitli birimlerde ve farklı pozisyonlarda çalıştım. Yine global bir firma olan Jones Lang Laselle’de 1,5 yıl Pazarlama Müdürü olarak çalıştıktan sonra altı ay önce Başyazıcı Grubu’na geçtim. Kariyerime burada yine aynı pozisyonda inşaat, turizm, gıda, perakende ve AVM gibi farklı sektörlerden sorumlu olarak devam ediyorum.

BİLGİ size neler kattı?

BİLGİ’de çok fonksiyonlu olmayı öğreniyor insan ve hayatta tek bir alanda başarılı olmanın ve kendini kısıtlamanın doğru olmadığını biliyor. Her şeyden önce kendine değer veren özgüven sahibi bir genç olmayı öğreniyorsunuz. Bu da hayatınızda birçok alanda kendinizi geliştirmeyi beraberinde getiriyor.

Pazarlama alanında iyi bir kariyer yapmak için olmazsa olmazlar nelerdir sizce?

Pazarlama algı yönetimi ve konumlandırmadır özetle. Bir pazarlamacı önce kendi duruşunu konumlandırmalı ve çevresinde yarattığı algıyı yönetmelidir. İmaj önemlidir, her şey orada başlar. Zihinleri yönetmek için algılarınız sürekli açık olmalı, pratik zekalı ve çözüm odaklı olmak zorundasınız. Rekabete karşı pro-active olabilmek için araştırmacı bir kişiliğiniz olmalı. Rakiplerinizden öne geçtiğinizde fark yaratırsınız. Bizim için en önemli şey fark yaratmak. Bunun için her zaman dinamik ve esnek olmak zorundayız. Gündemi takip ederek gelişen koşullara göre hareket etmek zorundayız. Türkiye’de pazarlama dünyası gerçekten çok acımasız rekabete tabi. Gündem de sürekli değişiyor, krizlere açık bir ekonomimiz var. Gerektiğinde sert manevralar yapabilen, koşullara hızlı adapte olabilen pazarlamacılar hızlı yol alır.

Gelecek hedefleriniz neler?

Ben her zaman kendimi geliştirmeyi ve yeni şeyler öğrenmeyi sevdim. Bundan beslendim. Klasik ve alışılmışın dışına çıkmayı tercih ettim. Şu anda farklı sektörlerde kendimi geliştiriyorum, ilerde yine farklı sektörlerin dinamiklerini öğrenmek isterim. Ayrıca kişisel gelişim ile çok ilgileniyorum. Bu anlamda da gitmeyi planladığım seminerler var. Örneğin Aralık ayında gideceğim Outlook semineri bunlardan biri. Ayrıca çok kitap okurum. Tek bir alanda değil ilgimi çeken her alanda okumak ve bilgilenmek isterim. İlerde bu bilgi birikimi ile sevdiğim bir alanda kendi işimi yapmak gibi bir hedefim de var.

Ardınızdan gelen meslektaşlarınıza bir tavsiyeniz var mı?

Merak edin, sorgulayın, şüphe duyun, araştırın. Ben hiçbir zaman “ben oldum” demedim, demeyeceğim de. Yaşı ne olursa olsun her insansan bir şeyler öğrenebilirsiniz öğrenmeye her zaman aç olun. Hobileriniz olsun. İş stresi ile tükenmeyin. Ailenize vakit ayırın. Bir iş gününüzü iyi planlayın, iş sonrası özel yaşamınıza verimli vakit ayırın. Dengeler önemli. İş ve özel yaşam dengesi tutmuyorsa ikisinde de başarı kazanmak zor. İş yerinde uyumlu çalışmak, takım çalışmasının iyi bir oyuncusu olmak önemli.

Üniversitedeki favori mekanınız?

Kütüphane ve Tamirane

Favori hocanız?

Haluk Sicimoğlu, Asaf Savaş Akat

Bugünlerde en son okuduğunuz kitap?

Sabahattin Ali, Kürk Mantolu Madonna

En son izlediğiniz film?

Arrival

En son gittiğiniz şehir?

Kayseri

 

Powered by Openmedia