Tekin Tekinliğ / Televizyon Gazeteciliği 2004 / Bonadigital Online Pazarlama ve Medya Satın Alma Uzmanı
Türkiye’nin önde gelen markalarından Vestel ve Varyap’ın online kampanyalarını planlayan tekin, Türk Telekom’un kampanyalarını da arkadaşları ile yapıyor.
Online dünyaya üniversite yıllarında ilgi duymaya başlar. Üniversite üçüncü sınıfta bir ay kadar staj deneyimi yaşar. BİLGİ ve 32.Gün’ün Belgesel Programı ortaklığı ile gerçekleştirilen staj programında Dolapdere semti için yapılan belgeselin hazırlanmasında yer alır. Bu sayede çok sayıda kişi ile grup çalışmasının nasıl yapıldığını ve bir programın nasıl hazırlandığını öğrenme fırsatı bulur.
Üniversitede aldığı mesleki dersler ile teorik derslerin gelecekte yapacağı mesleği belirlemesinde kesinlikle etkili olduğunu söyleyen Tekin, üniversiteden mezun olduktan sonra Microsoft’un yazılım mühendisliği kurslarına katılarak online dünyasına adım atar. Ardından yurt dışından takip ettiği kitaplarla da aldığı eğitimi pekiştirir. Yedi ay süren Bilginc IT Academy’de katıldığı yazılım mühendisliği kursları sürecince C# programlama dili ile SQL ve ASP.Net eğitimi alır. Kurs sonunda gerçekleştirilen sınavla da Microsoft Certified Proffessional olur.
32. Gün programında çalıştı
2005 Aralık-2006 Mayıs tarihleri arasında İzmir Güzelyalı’da havacı olarak askerlik görevini tamamlar. Askerlik sonrası dört ay süre ile hocası Rıdvan Akar’ın desteği ile 32.Gün programında görev alır. Daha sonra çeşitli televizyon kanallarında çalışmak amacıyla iş görüşmeleri yapar. Televizyon sektöründeki personel sayısındaki şişiklik ve yapılan işlerin çok da tatmin edici olmaması nedeniyle bu sektörde çalışmak istemez. 2008 yılı Ocak ayında da uluslararası bir şirket olan Optimum Media Direktion’da (OMD) dijital medya planlamacı ve satınalmacı görevi ile işe başlar. Toplam 2,5 yıl çalıştığı bu şirkette Finansbank, Renault, Pepsi, Fritolay ve bunun gibi bir çok markanın online tarafta gerçekleştirdiği kampanyaların planlanlama süreçlerinde bulunur.
Bu dönem aldığı Google Adwords Qualified İndividual sertifikası ile OMD’de markaların arama motoru kampanyalarını yönettir. 2010 yılı Nisan ayından itibaren GroupM bünyesinde yer alan Mediaedge şirketinde çalışmaya başlar. Bir seneye yakın çalıştığı bu şirkette Sony, İkea, Assos ve Nef’in online tarafta gerçekleştirdiği kampanyaları planlar. Aynı yıl eşi Şima ile evlenir.
2011 yılı 1 Nisan tarihinde Bonadigital’a geçen Tekin, halen burada online pazarlama ve medya satın alma uzmanı olarak görevini sürdürüyor. Dijital tarafta her dalda uzmanlaşmak ve sürekli yenilikleri takip etmek gerektiğini söyleyen Tekin, display, search, sosyal medya, e-ticaret, mobil pazarlama alanlarında sürekli trendleri takip etmek gerektiğine dikkat çekiyor. “Online pazarlama süreçleri çoğunlukla tümünü etkili bir şekilde kullanmayı gerektiriyor” diye konuşan Tekin, sektöre ilk girdiğinde arama motoru pazarlamacılığında alanında uzmanlaşmayı tercih eder fakat zamanla sosyal medya ve mobil pazarlama uygulamalarında da uzmanlaşması gerektiğini düşünerek tek bir kol üzerinde yürümeyi uygun görür.
Vestel ve Varyap için çalışıyor
Bugün Bonadigital’da Vestel ve Varyap’ın online taraftaki kampanyalarını planlayan Tekin, Türk Telekom kampanyalarının planlarını da çalışma arkadaşları ile sürdürüyor. Vestel markasına ait online satış kanalı ‘Vestel E-Magaza’ sitesinin satış hacmini arttırmak amacıyla ve Vestel ürünlerininin bilinirliğini arttırmaya yönelik online kampanyaların planlanması görevini yürütüyor. E-mağaza için mailling, display ve lead bazlı uygulamalar ile yeni üyelerin toplanması ve satış hacminin arttırılmasını amaçlarken imaj ve ürün kampanyalarında da rich medya, viral ve branding uygulamaları ile ulaşılmak istenen kitle üzerinde ürün bilinirliğini oluşturmaya çalışıyor. Varyap ve Türk Telekom kampanyalarında da ağırlıklı olarak ürün bilinirliğini oluşturmak üzere planlama yapıyor.
Geçen yıl ekip arkadaşlarıyla beraber Grand Interactive Awards – Best Video Advertising Campaign Winner ödülünü aldıklarını söyleyen Tekin, iş saatleri dışında spor yapmaya özen gösteriyor. 1996 yılından beri sürekli spor yapmaya devam eden ve hala o dönemde yaptığı sporun meyvelerini yiyen Tekin, spor yapmanın motivasyonunu artmasına yardımcı olduğunu düşünüyor. Özellikle sinemada film seyretmekten hoşlanan Tekin ayrıca seyahat etmekten keyif alıyor.