Murat Gedik / İşletme 2000 / BigBang İstanbul Reklam Yazarı
İşletme okudu, hocasının ‘iyi yazıyorsun, boşver hesabı kitabı’ demesiyle reklamcılığa adım attı. 10 yılda sayısız reklam filmi yazdı, ödüller aldı. Şimdi hedefi uzun metrajlı bir sinema filmi.
Murat diğer reklamcılar gibi reklamcılık mezunu değil. O, Bilgi’de işletme okur ancak kariyerini reklam yazarlığında yapmaya karar verir. Üniversite’de bu bölüme ileride finans sektöründe iş bulmak için giren Murat, kendi deyimiyle işletmenin hırpalayıcı derslerinden kaçıp, kolay ve zevkli geçebilecek reklamcılık derslerini seçmeli olarak alır.
Bir dersinde hocası Haluk Mesci’nin “Ne yapacaksın hesap kitap, boşver. İyi yazıyorsun…” demesiyle sektöre adım atar ve bu alanda başarılı bir kariyer çizer.
Okurken bu alanda hiç staj yapmayan Murat, mezun olduktan sonra Atilla Aksoy’un kurduğu Impiric Reklam Ajansı’nda (şimdiki adı Wunderman) staja başlar. Sadece tekerlekli bir sandalyeyle bir o yazarın, bir bu sanat yönetmeninin yanına yuvarlanarak bir şeyler kapmaya çalışan Murat, yaklaşık 3 ay sonra bir sabah ajansa gelir. Bir masa, bir telefon, bir bilgisayarın kendisini beklediğini görür. Değişmeyen tek şey ise sandalyesidir.
Bugün yaklaşık 10 yıldır reklam yazarlığı yapan Murat Gedik, bu sürede 6 farklı ajansta çalışır. Hepsinin kariyerinde çok ayrı yerleri olduğunu söyleyen Murat, sayısız ilan, internet uygulaması, radyo ve basılı malzeme çalışmaları yapar. Murat’a göre izlemeyi seven bir yazarsanız, içinizde en fazla iz bırakan işleriniz reklam filmleriniz oluyor. Bu nedenle yazdığı her filmini özel başarısı olarak görüyor.
En çok otomobilciler için yazdı
Murat’ın imza attığı işler arasında şu akılda kalıcı çalışmalar var. 2000–2001 yıllarında junior reklam yazarı olarak çalıştığı Impiric Reklam Ajansı’nda yaptığı Ford Rally Team TV reklam filmi ve Ford satış kampanyası reklam filmleri; 2001–2002 yıllarında reklam yazarı olarak çalıştığı Penajans D’Arcy’de yaptığı Fiat Palio TV reklam filmi, Fiat Albea TV reklam filmi, Fiat modelleri satış kampanyası filmleri, Fiat Doblo Malibu Sinema Reklam Filmi; 2003 Eylül–Aralık döneminde reklam yazarı olarak çalıştığı Medina Turgul’da yaptığı Ülker Golf Dondurma Lansmanı; 2004–2007 yılları arasında kreatif direktör olarak çalıştığı directCom’da yaptığı CocaCola, Brisa, Garanti, Turkcell, Yapı Kredi, Borusan Otomotiv, Mitsubishi, Ford markalarının ‘direct marketing’ kampanyaları; 2007–2010 döneminde reklam yazarı olarak çalıştığı Alaaddin Adworks’de yaptığı Alex Avien TV reklam filmi, Hobby TV reklam filmi, Karland kurumsal web filmi, Braun TV reklam filmi, Gillette TV reklam filmleri, Duracell TV reklam filmleri, Özsüt TV reklam filmi, Ramsey TV reklam filmleri; 2010’da reklam yazarı olarak çalıştığı BigBang İstanbul’da yaptığı HTS Yapı TV reklam filmi var.
Üç ay önce çalışmaya başladığı, deneyimli ve sektörde söz sahibi bir kadronun hayat verdiği BigBang İstanbul’da da reklam yazarlığı yapan Murat, burada Efe Rakı, Ankara Sigorta, Çözüm Dershaneleri, Teknosa gibi önde gelen markalar için yeni fikirler üretiyor.
Yazdığı reklam filmleriyle ulusal ve uluslararası yarışmalarda ödüller de alan Murat’ın aldığı ödülleri arasında; 2001 Kristal Elma Başarı Belgesi (Ford-Alaaddin Adworks), 2007 Kristal Elma Başarı Belgesi (Türkiye Sakatlar Derneği), 2009 Kırmızı Özel Ödülü (Kriz ve Reklam), 2010 Cat’chup Ödülü (Domuz Gribi) ödülleri var.
Hedefi bir sinema filmi yapmak
Bugün çalıştığı ajansta, sektördeki birçok markanın aklını çelecek yeni projeler üzerinde çalışıyor. Bu çalışmalarının yanı sıra kişisel bir projesi de olan Murat bir sinema filmi çekmeyi hedefliyor. Bunun için bir senaryo yazıyor ve epeyce bir yol katetmiş. “Kitaplara karşı oldukça mesafeleyim aslında. Adı üstünde, ‘yazarlık’ yapıyorum, yazmayı çok seviyorum ama okuma konusunda çok ilgisiz olduğumu söyleyebilirim. Kim bilir, severek ilk okuduğum kitap, bitirdiğimde kendi senaryom olacak galiba” diyen Murat, filminin konusuyla ilgili bir ipucu veriyor ve “polisiye” diyor.
Sinema filmi çekmek isteyen bir reklamcı olarak sinemaya büyük ilgisi olan Murat, otomobillere de hayranlık duyuyor. Bir de denize ve güneşe doyamayanlardan. Tabii reklam sektöründeki yoğun temponun içine kapılınca, ikisine de çok fazla vakit ayıramıyormuş.