Müge Doğrular’ın hikayesi 2004 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi ve Halkla ilişkiler bölümüne girmesi ile başladı.
2009 Ocak ayında mezun oldu ve kariyer basamaklarını hızla tırmandı. Müge Doğrular ile 11digital’i ve BİLGİ’yi konuştuk. Keyifli söyleşinin tüm detayları satır aralarında sizi bekliyor.
BİLGİ ile yollarınız nasıl kesişti; en başından beri istediğiniz bir bölüm müydü?
Ben aslında lisede Fen-Matematik bölümündeydim ancak iletişim ve performans sanatlarına hep ilgim vardı. ÖSS’ye girmeden 6 ay önce “Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi” diye bir bölüm olduğunu öğrendim ve U dönüşüyle bu bölüme hazırlandım. Sınavda farklı bir üniversite kazanmama rağmen, yetenek sınavı kazanıp çok isteyerek ve severek BİLGİ’ye kaydoldum.
Markanızdan bahsedecek olursak; 11digital. Proje nasıl hayata geçti, bir ajans kurma fikri nereden geldi aklınıza?
11digital butik bir tam servis dijital iletişim ajansı. Dijital dünyaya küçüklüğümden beri çok meraklıydım, hem üniversite zamanı hem de mezuniyet sonrası Etkinlik Yönetimi ve İletişim alanlarında deneyim kazandım.
Piyasadaki potansiyel sebebiyle 2011 yılında 11digital’i kurdum. Bu güne kadar uluslararası ve yerel 50’nin üzerinde markanın iletişimin üstlendik. Merak edenler 11digital.com adresinden hakkımızda detaylı bilgiye ulaşabilirler.
Neden 11digital? Anlamı ya da açılımı nedir?
11 numerolojide vizyon ve denge anlamına geliyor. Müşterilerinize sağladığınız hizmetler neler? Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Medya Planlama öncelikli alanlarımız olmakla birlikte, müşterilerin ihtiyaç duyduğu tüm dijital iletişim alanlarında hizmet verebiliyoruz. Tabii işe her zaman strateji ile başlıyoruz. Markanın ihtiyaçları nedir, piyasada ve markanın pazarında durum nedir, mevcut ve güncel dijital iletişim kanalları nedir bunları değerlendiriyor, kreatif çalışmaları icra ediyoruz. Hizmet verdiğimiz diğer alanlar Prodüksiyon (Fotoğraf&Video), Arama Motoru Pazarlama, Dijital Projeler vb.
Okula dönecek olursak… Nasıl bir öğrenciydiniz?
Dersi derste öğrenen! İki bölüm okuduğum için haliyle çok dersim olurdu, ancak çok çalışmak yerine derslere aktif katılım gösteren, iyi not tutan bir öğrenciydim. Sınıfta notlarımın fotokopisini çekmek isteyen çok olurdu. Bölümlerimi severek okuduğum için notlarım genelde iyiydi.
BİLGİ’li bir girişimci olarak, öğrencilere vereceğiniz en büyük tavsiye ne olurdu?
Sevdiğiniz işi yapın gibi klişeler dışında şunu söyleyebilirim; BİLGİ’li olmanın en büyük avantajı alanınızla ilgili işletmeler ve sektörü önemli insanlarıyla temas etme şansınız oluyor. Okul hayatındaki kontaklarınız, ilerde iş hayatınızda size çok şey kazandırabiliyor. Bunun değerini bilmelerini önerirdim. Tatil çok önemli, ancak yaz aylarında mutlaka bol bol staj yapmalarını öneririm. Bunun ilerde çok faydası görülüyor.
Sizin için BİLGİ’li olmak ne demektir, okul yaşantınız ve eğitiminiz iş hayatınıza ne gibi katkılar sağladı?
Dediğim gibi, okul hayatında tanıdığım hocalarım, kurduğum bağlantılar, okul arkadaşlarım iş hayatımda kurduğum network’ümün önemli bir parçasını oluşturuyor. Tabii pratiğe dayalı bir eğitim almış olmamızın da iş hayatına katkısı yadsınamaz. Bundan sonraki hedefleriniz nelerdir? Dijital İletişim alanı çok dinamik bir alan. Sürekli yenilikler oluyor, onlara iyi adapte olan kazanıyor. Bu alanda farklı iş potansiyelleri yaratmak, karlı stratejik ortaklıklar yapmak ve başarılarımı arttırarak sürdürmek diyebilirim kısaca.