Sinan Çilek / Reklamcılık 2007 / McCann Erickson Istanbul – Dijital Medya Direktörü
Türk Havayolları, Akbank, Finansbank, Coca Cola’nın aralarında olduğu 20’nin üzerinde marka için 60’ın üzerinde kampanyayı eş zamanlı olarak yürütüyor.
Mezun olmaya yakın işin hangi tarafında yer almak istediğini veya hangi alanda daha keyifle çalışabileceğini bilemez. Ancak bir dersine Starcom çalışanları gelir ve ajanslarında yaz döneminde gerçekleştirilecek bir dijital medya eğitiminden bahseder. Bu eğitime katılan Sinan’ın kariyerinde, burada küçük ama vizyon sahibi SAM-ID ekibi oldukça etkili olur. Üniversitede aldığı eğitim, reklam sektörü ve dinamikleri konusunda, işin niteliğini ve metotları öğretmesi açısından bir temel oluşturur. Ancak daha da önemlisi, üniversiteye gelene kadar aldığı eğitimin yarattığı statik ve kalıplı düşünce yapısını kırmasında çok faydalı olur. Üniversitede okurken önce 3. Sınıfta hocası Senem Burkutoğlu’nun ajansı olan Müessese’de, son sınıfta Rafineri’de staj yapar.
Dijital medya eğitimi aldı
Mezun olduktan sonra Rafineri’den ayrılır Ağustos 2007’de Starcom’da SAM Academy dijital medya eğitim programına katılır. Ve buradaki deneyimleri ne yaparken ve nerede bulunduğunda mutlu olduğunu gösterir. Eğitimini tamamladıktan sonra Eylül ayında küçük yerel bir dijital medya ajansı olan Pro-Ad’de çalışmaya başlar. Ajansın küçük olması sorumluluklarını büyütür. Önce sadece planlamacı olarak başlamasına rağmen, zamanla proje yönetimi ve ardından yeni müşteri kazanımları gerçekleştirebilmek için iş geliştirme üzerine yoğunlaşır.
Ardından 2008 Mayıs’ında McCann Erickson’ın yepyeni dijital ajansı Digital McCann’e dijital analiz uzmanı olarak geçer. O dönem display ve search alanında tüm platformlarda hizmet vermeye başladıklarını söyleyen Sinan, aynı yılın Ağustos ayında Google Adwords uzmanı olur. Burada Intel, Samsung, Sony, Casper, Vestel, Exper gibi büyük teknoloji markalarını McCann’e kazandırırlar ve bu markalar ile oldukça başarılı olan Joint Marketing Programme’larını hayata geçirirler. Bunun dışında Accor, Vegatel, Microsoft, Doğan yayın Grubu, Goodyear, Brown Forman gibi markalara yine dijital medyada planlama, strateji veya kreatif hizmetler verirler.
Dijital iş geliştirme uzmanı oldu
2009 yılı Ağustos ayında askere gider, askerlik dönüşü tekrar McCann Erickson’a döner ve Ağustos 2010’da dijital iş geliştirme uzmanı olarak yeni görevine başlar.
Çok kısa sürede Türk Havayolları, Akbank ve Axess, gibi çok büyük markaların dışında, Hollanda Krallığı, Yapı Endüstri Merkezi gibi farklı alanlarda çalışan müşteriler kazandırdıklarını söyleyen Sinan, “Çok büyük yapı portalları projelerinden, sosyal medyada kültürel diplomasiye, dünya üzerindeki 180 destinasyonun sosyal medya ve e-mail pazarlama programlarının entegrasyonu ve yönetimine, bankacılık gibi zor ve soğuk gibi görünen bir alanda sosyal medyada dünyanın en iyi bankalarından biri olmaya kadar farklı ve keyifli projeler gerçekleştirdik. Bunun dışında Superfresh, Arko, Opel ve Nescafe gibi iletişimi ve operasyonu oldukça yoğun markalarla çalıştım. Ve Türkiye’de ilk kez dünyanın 9 farklı büyük şehri ile aynı anda Sosyal Medya Haftası’nı okulumuzda gerçekleştirdik” diyor.
2011 yılının Nisan ayında itibaren Dijital İş Geliştirme Süpervizör’ü olarak ajanstaki görevini sürdüren Sinan, bu dönemde yine sosyal medya ve mobil pazarlama üzerine projeler gerçekleştirir. Edindiği bilgiler ve deneyim ışığında yeni teknolojileri ve dijital medya alanındaki araçlarla gerçekleştirdiği uluslararası anlaşmaları McCann Erickson Istanbul ofisine taşıyarak 2012 Şubat’ında Dijital Medya Direktörü olarak büyük bir kreatif ajansın içinde bir dijital medya ekibi kurmak gibi zor ama heyecan verici bir işe girişir. Aradan geçen 5 ay sonunda oldukça kalifiye bir ekip oluşturmayı ve 20’nin üzerinde marka kazanmayı başarır. Bu markaların arasında Turk Havayolları, Akbank, Feinansbank, Coca Cola, Microsoft, Pınar, Oley.com, KFC, Pizza Hut, Vogue, Mey İçki, Praktiker gibi önemli ve keyifli markalar bulunuyor.
Sinan şu an bu markaların sosyal ve mobil medya kanalları üzerindeki tüm planlama ve satın alma işlerinden sorumlu olarak, 20’nin üzerinde markaya 60’ın üzerinde kampanyayı eş zamanlı olarak yürütüyor.