Gizem Töre / İşletme 2006 / MPG Mediamax Grup Yönetmeni
Gizem, Mpg Mediamax’ta grup yönetmeni olarak, Danone grubu markalarının tüm reklam kampanyalarının medya planlama ve satınalma süreçlerini yönetiyor.
Hep iletişim alanında bir şeyler yapmak istese de yanlış ve aceleci bir karar vermemek adına, işletme bölümünü seçer. Öğrenciyken ikinci sınıftan itibaren her yaz, staj yapmak için fırsatları kovalar, farklı uluslararası firmaların, farklı departmanlarında staj yaparak kendisi için uygun alanı arar. 2004 yılında Hasbro’da pazarlama departmanında, 2005’de Mercedes-Benz Türk’te satış ve pazarlama departmanında, yine aynı yıl Pirelli Lastikleri’nde finans departmanında staj yapar. 2006 yılının Aralık ayına kadar Pirelli’de kadrolu çalışır.
Bu stajlar ve kısa dönemli iş tecrübesi onun hem iş hayatına kolay adapte olup disiplinli çalışmasında hem de severek çalışacağı, en doğru işi bulmasında önemli rol oynar. Bu işte çalışırken finans alanının kendisine uygun olmadığını anlar ve iletişimle ilgili bir alanda kariyer yapmaya karar verir.
Medya planlama ve satın alma sektöründe İngilizce bilenlerin sayısının çok az olduğunu dile getiren Gizem, bu yüzden üniversitede İngilizce eğitim almış olmanın ve aldığı her derste mutlaka proje sunmanın bugün işinde çok büyük avantajlar sağladığını belirtiyor. Gizem, “Diğer bir taraftan, işimizin önemli bir parçası olan pazarlama alanında aldığım tüm dersler yönettiğimiz kampanyaların doğru bir strateji ile planlanmasında önemli rol oynuyor. Ayrıca, satınalmada yapılan tum pazarlık süreçlerinde nasıl taktikler uygulanması gerektiği konusunda aldığım eğitimi pratiğe geçirmek büyük kolaylık sağladı” diyor.
Medya satın alma alanını seçti
Üniversiteden mezun olduktan sonra çalışmaya bir süre devam ettiği Pirelli’de iletişimin hangi alanında kariyer yapacağı ve hangi alanda yeterliliğinin olduğu konusunda belirsizlikler yaşar. Pirelli’den bir arkadaşının yönlendirmesiyle, 2006 yılının sonunda medya planlama ve satın alma ajansı Mediacom’da işe başlar. Mediacom’da Procter& Gamble medya planlama ve satınalma grubunda grup asistanı olarak işe başladıktan bir yıl sonra uzmanlık, 2,5 yıl sonra da asistan grup yönetmenliği görevlerine terfi eder. Burada dört yıl çalıştıktan sonra sektörde medya planlama ve satınalma okulu olarak görülen, Procter&Gambla grubundan ayrılmaya karar verir. Ardından 2011 yılı Ocak ayında MPG Mediamax ajansında, o dönem yeni müşteri olan Danone’nin medya planlama ve satınalma grubunda, yönetmen görevine transfer olur.
Satın alma, en keyif aldığı alan
“Medya planlamada; özellikle de TV mecrasında, FMCG ve gıda bu sektörün demirbaşıdır ve en zorlayıcı olanıdır. Bu alanda uzmanlaşmak bana çok şey kattı, bu durumdan çok memnunum” diyen Gizem’e göre, TV satın alması yani kanallarla pazarlık sürecinde FMCG, sektörün bazını oluşturuyor. Mesleğe başladığında satınalma konusunda oldukça tereddütleri ve eksikleri olduğunu söyleyen Gizem, ilerleyen süreçte ve P&G’de aldığı satınalma eğitimleriyle satın almanın şu an en keyif aldığı alan haline geldiğini dile getiriyor.
Halen MPG Mediamax’ta medya planlama ve satın alma grup yönetmeni olarak Danone markalarının tüm reklam kampanyalarının medya analizleri, planlama stratejileri ve medya satınalma süreçlerinde aktif görev alan Gizem, sektör genelinde oldukça belirsizliklerle dolu bir dönem olan 2011 sonu ve 2012 başında ratinglerin işin bir parçası haline geldiğini söylüyor. Bu dönem rating ölçümlenmesinin durdurulması ve bu konu üzerinde alternatif metodolojilerin geliştirilmesinin en önemli proje haline geldiğini belirten Gizem, bu yüzden bu kaostan en kolay ve zararsız şekilde çıkmanın yollarını geliştiriyor.
Sektörün her konuda çok hareketli ve yeniliklere çok kolay adapte olabilen bir sektör olduğunu düşünen Gizem, altı yıldır çalıştığı sektörde TV planlama-satın alma alanında uzmanlaşır. TV’den sonra dijital planlama- satın almanın büyük önem kazanan bir alan olduğunu düşündüğü için kariyerini bu alandaki fırsatları değerlendirerek sürdürmeyi planlıyor. Gizem, ilerde iletişim alanında ve özellikle de dijital planlama alanında mastır yapmayı ve farklı eğitimler almayı hedefliyor. İş dışında kalan zamanlarda ve özellikle hafta sonları ailesi ve dostları ile vakit geçiren Gizem, seyahat etmekten ve yeni kültürleri tanımaktan çok keyif alıyor.