Şeyma Kuroğlu / Uluslararası İlişkiler-2002 / Ipsos’ta Kıdemli Müşteri Danışmanı
Türkiye çıkışlı markaların yurtdışı pazarlarındaki araştırma ihtiyaçlarını sağlayıcı olarak, yabancı piyasalar ile ve bazen bu piyasaları ziyaret ederek çalışıyor.
Üniversite yıllarında pazar araştırmaları sektörü ile ilgili pek bir bilgisi olmayan Şeyma, okul yıllarında ve mezuniyet sonrası hep yeni fikirler, konseptlerle çalışma konusunda büyük bir istek duyar. Bir gün Trendsetter dergisinde Araştırmacılar Derneği’ne ait tam sayfa ilan ile karşılaşan Şeyma, “Sanki aklımdaki tüm istek ve fikirler yer, yurt ve cisim bulmuştu” diyor. Eve gelir gelmez ilanda yer alan derneğin web sitesine girer ve çok sayıda araştırma şirketine başvuru yapar. Kısa süre sonra sektördeki ilk işine başlar.
“Sanırım doğru sorular sormak hayatın her alanında çok önemli” diye düşünen Şeyma, üniversitenin bu konuda disiplin sağladığını ve ufuk geliştirme imkanı sunduğunu belirtiyor. Bu özelliklere iş hayatında ve özellikle şu an çalıştığı alanda devamlı başvurduğunu söyleyen Şeyma’ya göre araştırmada ne sorduğunuz kadar, nasıl sorduğunuz da çok önemli. Bu bakımdan üniversite eğitimini bu disiplinin başlangıcı olarak görüyor.
“Üniversite son sınıfta çalıştı ”
Üniversite son sınıfta bir sene boyunca bir STK’da raportör ve arşivci olarak çalışan Şeyma, üniversite döneminde yapılan her işin hayatla ilgili mutlaka bir şeyler öğrettiğini düşünüyor.
Üniversiteden mezun olduktan sonra profesyonel iş hayatına atılan Şeyma, genel olarak tüketici araştırmaları sektöründe sekizinci, kalitatif araştırmalar alanında ise altıncı yılını tamamladığını belirtiyor. Mezun olduktan sonra ve halen tam zamanlı olarak sadece araştırma sektöründe çalışan Şeyma, “Mezuniyet sonrası işe girmek için acele etmedim. Benim için en uygun koşullar oluşana kadar bekledim, kendimi dinledim. İyi ki de böyle yapmışım” diyor.
Bugün Ipsos Araştırma ve Danışmanlık Şirketi’nde, kalitatif araştırmalar alanında Kıdemli Müşteri Danışmanı olarak çalışan Şeyma, burada 2010 yılında işe başlar. Bir müşteri danışmanının, şirketin müşterilerle temasta olan yüzü olduğunu dile getiren Şeyma, “Ancak görevleri sadece bununla sınırlı değil. Tipik bir müşteri danışmanı araştırmanın satıştan data paylaşımına kadar her aşamasında yer alır ve müşterinin ana kontağı konumundadır” diye konuşuyor.
İşlerinin müşterinin araştırma taleplerinin alınması ile başladığını söyleyen Şeyma, “Tüm süreçlerin belirlenmesinde çıkış noktası; iş, pazarlama ve araştırma hedefleri doğrultusunda en uygun araştırma metodolojisi ve hedef kitle (görüşülecek kişiler) tanımlarının belirlenmesi yani araştırmayı tasarlamaktır. Bu tasarıyı müşterilerimize araştırma teklifi olarak sunarız” diyor. Proje onayı ile birlikte, teklifte vaat ettikleri hedef kitleye ulaşmak için, uygun kişileri seçtiklerinden emin olmak amacıyla eleme formu ve sonrasında veri toplamak için kullandıkları soru formu/akış planı hazırlıklarının başladığını belirtiyor.
“Yaratıcı workshoplar artıyor”
Son zamanlarda yaratıcı workshopları müşterilerin de daha çok talep ettiğini ve araştırma alanında sıklıkla telaffuz edilen konulardan biri haline geldiğini dile getiren Şeyma, araştırma şirketlerinin danışmanlık kimliklerini daha da fazla sahiplenmeleri ile ileride bu workshopları daha da fazla yapacaklarını düşünüyor.
İşinde segmentasyon, tutum ve kullanım, etnografik araştırmalar, Eye-tracking alanındaki yaklaşım ve metotları araştırma ihtiyaçları doğrultusunda kullanan Şeyma, sektöre çalışmaya başladığı ilk 3 sene boyunca Araştırmacılar Derneği’nin verdiği temel araştırmacılık seminerlerine katılır. Son zamanlarda yurtdışında yürüttüğü projelerin ağırlık kazandığını açıklayan Şeyma, Türkiye çıkışlı markalara yurtdışı pazarlarındaki araştırma ihtiyaçlarında sağlayıcı olarak yabancı piyasalar ile ve bazen bu piyasaları ziyaret ederek çalışıyor.
Şeyma’nın en büyük tutkusu seyahat etmek ve okumak. Sadece tatillerde değil, hafta sonları da İstanbul’un bilmediği görmediği yerlerini veya yıllardır bildiğimiz yerleri başka bir gözle yeniden keşfetmeyi seviyor. Kendi başına da sık sık geziyor. Antropoloji, arkeoloji, etnografya, sanat tarihi, Anadolu ile ilgili bilgi, belge, eşya, kültür ilgisini çekiyor.
DÜN
BUGÜN
LEVENT ERDEN
MODA ÇAY BAHÇESİ
EN SON
ELBET SABAH OLACAKTIR- HIFZI TOPUZ
RÜZGARLAR
ERBİL