Halkla İlişkiler Bölümü’nden 2004 yılında mezun olan Nalan Peker, hareketli bir öğrencilik geçirenlerden… Öğrenciliğinin son iki yılında yaptığı stajlarla ileride ne yapmak istediğine karar vermiş. Mezun olduktan sonra girdiği Finansbank’da 10. yılını dolduran Nalan, “Ailem” dediği kurumun Bahçelievler Şubesi’nde Üst Gelir Segment Müşteri İlişkileri Yöneticisi olarak çalışmaya devam ediyor.
Ayrıcalığını hep hissediyorum”
Nalan, üniversite yıllarının hayatının en renkli yılları olduğunu anlatarak, “BİLGİ’deki öğrenciliğim 1999-2004 seneleri arasındaydı ve o senelerde santralistanbul Kampüsü henüz yoktu. Tüm bölümler 1. sınıfı Dolapdere’de, Hukuk Fakültesi hariç 2, 3 ve 4. sınıfları Kuştepe’de okuyorduk. Tüm fakülteler bir arada tek bir binada olduğumuz için sinerjimiz, birliktelik ve aidiyet hissimiz çok yüksekti. BİLGİ’li olarak tatil, gezi, tiyatro gibi etkinlikler düzenliyor, MayFest gibi festivallerde harika zaman geçiriyorduk. Okuduğum bölüm nedeniyle şanslıydım. Özellikle bölümden arkadaşlarımla ders dışında sosyal ve kültürel etkinliklerde, açılışlarda, lansmanlarda sık sık bulunuyor hem iyi vakit geçiriyor hem de teorik bilgilerimizi hayata geçirme fırsatı buluyorduk” diyor.
“BİLGİ’nin özgür düşünce odaklı, toplumsal ve kişisel gelişimi vurgulayan vizyonu ile birleşen kaliteli ve rasyonel eğitim anlayışı, hayatımın her alanında olduğu gibi iş yaşamımda da beni olumlu yönde etkiliyor. Doğru ve etkin iletişim bankacılıkta altın kural. Kendimi ifade etme, doğru iletişim tekniklerini uygulama gibi alanlarda BİLGİ’li olmanın ayrıcalığını hep hissediyorum.”
Öğrenciyken çalışmaya çok hevesli olan Nalan, 3. sınıfın yaz aylarından itibaren staj yapmaya başlamış ve staj yapmanın kariyer planlaması yaparken en iyi yol göstericilerden biri olduğunu fark etmiş. İlk stajını 2002 yılının yaz ayında Yapı Kredi Bankası Genel Müdürlük Kalite Departmanı’nda yapan Nalan, iç ve dış müşterilerin memnuniyetlerinin ölçüldüğü, bu alanda gelişim alanlarını belirleyen ve çözüm önerileri getiren bu birimde gözlemledikleri ve öğrendikleri sonrasında müşteri ile birebir iletişim halinde olabileceği bir işte çalışmak istediğine karar vermiş. 2003 yılında, holding bünyesindeki şirketlerin tüm reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerini yürüten Arkas Holding/VİPAR Halkla İlişkiler AŞ’nde yaz stajını yaptığı sırada da Türkiye’deki kurumsal firmaların işleyişi konusunda tecrübe kazanmış.
“Ne istediğimi biliyordum”
Mezun olduktan sonra neden bankacılık sektörünü tercih ettiğini ise Nalan şöyle anlatıyor: “Okuduğum bölüm nedeniyle, ‘kurumsallık’ algıda seçicilik yaptığım ilk konuydu. Mezun olduktan sonra ne istediğimi biliyordum. Marka değeri olan bir kurumda, müşteri ile birebir iletişim halinde olabileceğim bir meslekte kariyer yolumu çizmek istiyordum. Türkiye’de bankacılığın gelişime ve yeniliğe en açık sektör olmasının yanı sıra özellikle üniversiteden yeni mezun olanlara kariyer imkanları sağlayan en önemli ve başı çeken sektör olduğunu düşünüyorum. Finansbank, genç, dinamik, güven veren ve mutluluk odaklı imajıyla dikkatimi ilk çeken bankaydı. Gençlere verdiği önem ile bana sunduğu kariyerime başlama fırsatını hiç düşünmeden kabul ettim. 10 yıldır da büyük bir mutlulukla ailem dediğim kurumumda çalışmaya devam ediyorum.”
2004 yılında mezun olduktan sonra 2005 yılında ilk olarak Finansbank Atrium Şubesi’nde Bireysel Müşteri Hizmetleri Yetkili Yardımcısı olarak çalışmaya başlayan Nalan, 2007 yılında ‘Yetkili’ unvanı ile aynı şubede görev yapmaya devam etmiş. 2008 yılında segmentleşme sürecine giren bankada yine bireysel bankacılığa bağlı faaliyet gösteren “Üst Gelir Segmenti”nde yetkili olarak çalışmaya başlamış. 2012 senesinde ‘Yönetmen’ olarak Finansbank Ataköy 5. Kısım Şubesi’ne geçen Nalan, 2014 yılının Haziran ayından beri ise Finansbank Bahçelievler Şubesi’nde “Üst Gelir Segment Müşteri ilişkileri Yöneticisi” olarak çalışmaya devam ediyor.
“Gelişmemde ve süreçlere uyum sağlamamda bana destek oluyor”
Nalan’a göre, bankacılık sektöründe çalışmak her şeyden önce zoru başarma hissini yaşatmayı başarıyor. Piyasadaki en dinamik, değişime en açık, en hızlı gelişen ve rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerden biri… Bilgi edinme süreci sürekli devam ediyor. 10 yıldır bu sektörde çalışmasına rağmen kendini geliştirme, gelişim alanlarını öğrenme süreci hiç durmadan devam ediyor. Sürekli dinamik ve yenilikçi olmak ise heyecan verici ve monotonluktan uzak bir yaşamı ifade ediyor. “Bankam da gerek yetkinlik gerekse iş süreçleri konularında verdiği eğitimlerle hem kişisel hem profesyonel alanlarda gelişmemde ve süreçlere uyum sağlamamda bana destek oluyor” diyor.
Çalıştığı sektörün sürekli yeni ürünler ve süreçler üzerine kurulu bir dinamiğe sahip olduğundan bahseden Nalan, sürekli bir eğitim ve oryantasyon süreci içerisinde olduklarını, ürün tanıtımı veya satış pazarlama eğitimlerinin yanı sıra kişisel gelişim, müşteri memnuniyeti, ekonomi, finans gibi konularda güncel eğitim ve kurslara katıldıklarını söylüyor. Ayrıca, banka içerisinde bu yıl “Mutlu Müşteri” projesine odaklandıklarını anlatarak, “Bankamız flat bir yapılanmaya sahip olup üst yönetim tarafından alınan kararlar ve uygulanacak stratejiler sahaya en doğru ve hızlı şekilde entegre ediliyor. Projede hem genel müdürlük hem de saha ekipleri olarak son derece başarılı işler çıkarıyoruz” diyor.
Nalan, seyahat etmeyi, farklı yerler görmeyi, onların kültürlerini ve insanlarını tanımayı seviyor. Dünyadaki en güzel şeyin mutlu bir aile ve mutlu bir iş yaşamının bir arada olduğu hayatlar olduğunu, bunları düşünerek kendi mutluluk standartlarını belirlediğini ve bundan sonra hayallerinin gerçekleştiğini görüp yanlarına birer tik atabilmek uğruna çaba harcayacağını söylüyor.